Na razie rynek olejów przejawia cechy rynku dojrzałego, ale nadal odnotowujemy wzrosty sprzedaży. Liqui Moly dostarcza oleje przede wszystkim na rynek wtórny, więc na razie nie obawiamy się spadku popytu na nasze produkty. Brak inwestycji w infrastrukturę energetyczną i problemy z trwałością i ceną baterii sprawiają, że 2035 rok nie wydaje się do końca realny, jeśli chodzi o zaprzestanie sprzedaży silników spalinowych.
Nie znam dokładnej struktury sprzedaży Liqui Moly na świecie.
Widzimy zwiększone zainteresowanie dodatkami. Tryb Long Life, wtrysk bezpośredni i duże wysilenie silników sprawia, że sprzedajmy coraz więcej preparatów do usuwania nagaru z układów dolotowych, czyszczenia wtryskiwaczy i płukania silników.
Jest to możliwe, dzięki łatwości w zdobywaniu informacji (Internet), kierowcy coraz częściej sięgają po produkty do samodzielnej naprawy pojazdu.
Nie mamy danych dotyczącego rynku dodatków w Europie. Dzięki naszym staraniom Polska to niewątpliwie duży gracz na tym rynku.
Mit – wszystkie dodatki wrzucane są do jednego worka i są kojarzone z „motodoktorem”, czyli preparatem do maskowania złego stanu silnika. W naszej ofercie można znaleźć dodatki, które czyszczą i przez to mogą naprawić silnik. Np. płukanie silnika może zwiększyć kompresję i zniwelować dymienie silnika. Dodatek do wtryskiwaczy poprawia rozpylanie paliwa i też poprawia stan silnika.
Dzięki czystym wtryskiwaczom silnik pracuje ciszej, mniej dymi i pali mniej paliwa.
Mamy też w ofercie produkty, które doraźnie poprawiają stan silnika takie jak preparat do zmiękczania uszczelek, który niweluje wycieki, środek do zwiększenia lepkości oleju, który zwiększa ciśnienie oleju. Innymi słowy, dodatki mają szerokie zastosowanie, a chemiczna naprawa w wielu przypadkach pozwala zaoszczędzić znaczne kwoty pieniędzy.
To mit. Od lat sprzedajemy znaczne ilości takich produktów i w zasadzie, nie mamy reklamacji.
Klienci bardzo często nas pytają o łączenie wielu dodatków.
Zasada jest taka, że można dowolnie łączyć różne dodatki natomiast nie można przekroczyć maksymalnego stanu oleju. Nie ma też sensu łączyć dodatków o podobnym działaniu.
Płukankę powinno się stosować przy każdej wymianie oleju w każdym samochodzie. Niezależnie czy jest to hybryda, diesel czy benzyna. Co więcej -nowoczesne silniki powinny być płukane obowiązkowo.