Dott na swoich wszystkich europejskich rynkach obsłużył średnio o 192% więcej przejazdów niż 12 miesięcy wcześniej. Polska wyraźnie przoduje także jeśli chodzi o tempo przyrostu nowych klientów. W drugim kwartale 2022 roku było ich o 235% więcej niż w pierwszym. Dla porównania, w Belgii liczba klientów zwiększyła się kwartalnie o 116%, we Francji i Włoszech odpowiednio o 89% i 85%.
Użytkownicy Dott, pytani o najważniejsze zalety mikromobilności, wskazują w pierwszej kolejności na znaczną oszczędność czasu (58%), przyjemność z jazdy (53%) oraz łatwość użytkowania i dużą dostępność pojazdów (52%).
Nie bez znaczenia pozostają też finanse. W dobie rekordowo wysokich cen paliw, e-hulajnoga staje się nie tylko komfortowym, ale również korzystnym pod względem ekonomicznym środkiem transportu. Możemy nią sprawnie i w rozsądnej cenie przemieszczać się w przestrzeni miejskiej. Warto też zaznaczyć, że korzystanie z e-hulajnogi zamiast samochodu sprawia, że znacznie, bo nawet o 6 kg na dystansie 50 km, redukujemy ilość dwutlenku węgla emitowanego do środowiska – jak wynika z danych JATO Dynamics. Mamy więc jeszcze jedną, ekologiczną zaletę mikromobilności – mówi Michał Paprocki, General Manager Dott w Polsce.
Dott notuje w Europie nie tylko dynamiczny wzrost liczby klientów, ale też kontynuuje ekspansję geograficzną i systematycznie wchodzi na nowe rynki. W tym roku rozpoczął działalność m.in. w Sztokholmie czy Tel-Awiwie. Ostatnio wygrał też przetarg na dostawę e-hulajnóg i e-rowerów we francuskim Grenoble. Dott obecnie posiada w swojej flocie ponad 40 tys. e-hulajnóg oraz 10 tys. e-rowerów.
Źródło: Dott