Kierunkowe tarcze hamulcowe
Dokonałem zakupu tarcz Brembo Xtra i zauważyłem, że tarcze są takie same dla prawej i lewej strony samochodu. Czy nie powinny być kierunkowe, biorąc pod uwagę występowanie otworów?
Brembo Xtra nie są tarczami kierunkowymi. Rozmieszczenie otworów nie wskazuje kierunku obrotu a tarcze zostały zaprojektowane tak, aby działały prawidłowo zarówno pod względem wydajności, jak i komfortu, niezależnie od strony ich montażu.
Jest to rozwiązanie wprowadzone w ostatnich latach, także przez wielu producentów samochodów w ich usportowionych modelach, gdzie wykorzystuje się wiercenia na powierzchni hamowania tarczy w celu poprawy skuteczności hamowania od pierwszego wciśnięcia pedału hamulca oraz lepszego chłodzenia tarczy. Nie ma konieczności stosowania różnych tarcz dla dwóch osi.
Wyważanie tarcz hamulcowych
Zauważyłem, że jedna z dwóch zakupionych przeze mnie tarcz Brembo ma na jednej z krawędzi nacięcie łukowe o głębokości około 2 mm. Zastanawiam się, czy jest to normalne, czy też jest to wada.
Jeśli od środka zewnętrznej krawędzi zakupionej tarczy Brembo znajduje się nacięcie o głębokości około 2 mm, z pewnością nie jest to wada!
Nacięcie jest niczym innym, jak oznaczeniem pozostawionym przy usuwaniu materiału, wykonanym podczas produkcji tarczy, w celu zapewnienia idealnego wyważenia tarczy, która w przeciwnym razie mogłaby wywoływać nieprzyjemne drgania.
Kontrola wyważenia jest wykonywana automatycznie na wszystkich tarczach.
Kontrola przeprowadzana jest za pomocą elektronicznego stanowiska, które wprowadza tarczę w ruch obrotowy, mierzy wszelkie odchylenia wyważenia i, usuwając nadmiar materiału, dokonuje wyważenia.
Nie wszystkie tarcze wymagają korekty: większość z nich jest już wyważona bez konieczności usuwania materiału z krawędzi. Z tego powodu na niektórych tarczach można znaleźć nacięcie a na innych nie.
Artykuł sponsorowany przez Brembo