W przypadku problemów z zasilaniem paliwem, demontaż i analiza podzespołów może dostarczyć informacji o problemie. Filtr paliwa może zostać uszkodzony przez zanieczyszczenia lub ciała obce, takie jak wióry lub małe części w lamelach.
W tym przypadku ważne jest, aby znaleźć komponent, który spowodował usterkę – wyjaśnia Lars z Parts Specialists.
W filmie Parts Specialists Lars i Kevin opisują układ paliwowy ciężarówki. Znajdują się tam również wskazówki dotyczące montażu i konserwacji poszczególnych elementów układu paliwowego. Po naprawieniu usterki należy przepłukać instalację, aby uniknąć dalszych uszkodzeń.
Ze względu na duże zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości, filtry DT Spare Parts są regularnie sprawdzane pod kątem działania, a poszczególne komponenty są testowane w systemie jakości Diesel Technic (DTQS). Istnieje również kolejne stanowisko inspekcyjne pomp olejowych/paliwowych. Tam pompy są testowane, łącznie z kontrolą podciśnienia i ciśnienia.
Przed zamontowaniem nowej pompy doprowadzającej paliwo należy założyć nową uszczelkę – wyjaśnia Kevin.
Ponadto kluczowy jest prawidłowy moment dokręcania, w przeciwnym razie może wystąpić napięta pozycja montażowa, powodująca uszkodzenia i nieszczelności.
Jest to również częsty wzorzec błędów powodujących awarie – mówi Lars.
Aby zminimalizować te błędy i zapewnić bezproblemowy montaż, instrukcję montażu można znaleźć w Internecie.
Układ paliwowy obejmuje również przewody wtryskowe, które są wykonane z metalu lub tworzywa sztucznego. Ponadto czujnik zbiornika, wskaźnik poziomu zbiornika, zespół pompy i dyszy, głowica filtra paliwa oraz różne zawory wtryskowe, czujniki ciśnienia i zawory przelewowe należą do asortymentu DT Spare Parts. Wszystkie te elementy można kupić w portalu partnerów Diesel Technic pod zakładką „Układ paliwowy”.
W przypadku pytań technicznych i pomocy specjaliści Diesel Technic są dostępni w swoim HelpDesku.
Źródło: Diesel Technic