Pompy paliwowe niskiego ciśnienia Eurorepar | MOTOFAKTOR

Pompy paliwowe niskiego ciśnienia Eurorepar

W szerokiej gamie elementów układu zasilania i pomiaru poziomu paliwa Eurorepar znajdziemy m.in. pompy paliwowe niskiego ciśnienia.

Licząca 91 pozycji katalogowych gama elementów układu zasilania i pomiaru poziomu paliwa Eurorepar została opracowana, aby móc spełnić oczekiwania
właścicieli większości marek pojazdów poruszających się po naszych drogach.

 

System zasilania paliwem powinien dostarczać dokładnie określony wydatek paliwa pod odpowiednim ciśnieniem, co gwarantuje prawidłowość procesu spalania mieszanki w silniku. Ma on również wpływ na zdolność do rozruchu silnika na zimno.

 

Dlatego przeprowadzane są liczne testy poszczególnych elementów zarówno przez ich producentów, jak i przez ekspertów Eurorepar.

 

Warto wiedzieć:

 

W przypadku wymiany pompy paliwowej: zawsze należy wymieniać filtr paliwa, aby wydłużyć żywotność nowej pompy.

Parametry techniczne

Gama obejmuje 91 pozycji katalogowych, w tym:

 

  • 65 kompletnych zespołów zasilających;
  • 18 pływaków czujnika poziomu paliwa;
  • 8 pomp paliwa (wkłady lub w obudowie).

Działanie

Konstrukcja układu zasilania paliwem różni się w zależności od stosowanego paliwa. Jednak niezależnie od jego rodzaju, układ spełnia następujące funkcje:

 

  • Zasilanie silnika: gwarantuje prawidłowy przepływ paliwa, jego ilość, ciśnienie i odpowiednią temperaturę, a dodatkowo filtruje paliwo, usuwając zanieczyszczenia.
  • Pomiar poziomu: czujnik zainstalowany jest w zbiorniku paliwa. Pozwala on w czasie rzeczywistym informować kierowcę o ilości paliwa pozostałej do jego dyspozycji.

 

Ważne: układy zasilania paliwem muszą spełniać wymogi przepisów z zakresu bezpieczeństwa, a także kontroli poziomu emisji zanieczyszczeń przez pojazd.

Kiedy należy rozważyć wymianę

  • Silnik nie uruchamia się lub uruchamia się na krótko i gaśnie: zanieczyszczenia w zbiorniku, zabrudzone sitko filtra.
  • Pompa nie dostarcza paliwa: zwarcie elektryczne w pompie.
  • Nierówna praca silnika podczas przyspieszania, nie jest uzyskiwana maksymalna moc silnika: ciśnienie lub wydatek dopływającego paliwa są zbyt słabe.
  • Pompa wyłącza się niespodziewanie podczas pracy: zużycie pompy.
  • Silnik nie uruchamia się ponownie po dłuższym zatrzymaniu pracy: mechanizm pompy jest pokryty warstwą zanieczyszczeń.

Podstawowe cechy pomp Eurorepar

  • Dokładnie wyważony wirnik w celu zminimalizowania hałasu i drgań pompy.
  • Dwustopniowe pompy wirnikowe „turbinowe” zapewniają podawanie paliwa przy minimalnej pulsacji ciśnienia co sprzyja cichej pracy.
  • Zawór zwrotny utrzymuje stałe ciśnienie po stronie tłocznej i zapobiega powstawaniu pęcherzyków pary paliwa.
  • W celu stabilizacji ciśnienia zasilania system wyposażony jest w regulator ciśnienia (regulacja ciśnienia na poziomie 3,5 bara w przypadku wtrysku pośredniego i 5 barów w przypadku wtrysku bezpośredniego).
  • Zawór nadmiarowy służy do ochrony silnika elektrycznego pompy przed przegrzaniem.
  • Szczotki silnika zaprojektowane są tak, by zapewnić długi okres eksploatacji.
  • Zintegrowana dwustopniowa pompa wirnikowa jest całkowicie zanurzona w paliwie, które ją chłodzi i smaruje.
  • Pompa nie powoduje zakłóceń pracy radia i innych podzespołów elektrycznych pojazdu.
  • Powłoki i materiały, z których wykonane są elementy układu zasilania pozwalają na ich pracę z uwzględnieniem różnych rodzajów paliw występujących na rynku.

Jakość

Wszystkie pompy Eurorepar są testowane w procedurach obejmujących 100 % produktów.

 

  • Pod kątem ciśnienia/wydatku podawanego paliwa/zużycia energii elektrycznej/szczelności

 

Procesy walidacji:

 

  • Sposób montażu/Parametry pracy/Trwałość

 

Warto wiedzieć:

 

Nadmiernie częste stosowanie dodatków do paliw ma negatywny wpływ na ilość zanieczyszczeń w zbiorniku, a więc pośrednio na trwałość pompy.

Układ pomiarowy

Ilość paliwa jest mierzona przez moduł pomiarowy przy wykorzystaniu zjawiska zmiennej oporności zależnej od położenia pływaka (możliwość sygnalizowania poziomu minimalnego i rejestrowanie ewentualnego uzupełniania paliwa).

Pompa i moduł pomiarowy tworzą kompletny zespół zasilający

Pompa umożliwia doprowadzanie paliwa do układu zasilania, a moduł odpowiada za wskazywanie jego poziomu w zbiorniku.

 

Po więcej informacji na temat POMP PALIWOWYCH NISKIEGO CIŚNIENIA I INNYCH ELEMENTÓW UKŁADU ZASILANIA PALIWEM EUROREPAR

 

 

Informacje dotyczące zamówień uzyskasz w Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 500 94 72 lub pod adresem e-mail czesci@distrigo.com.pl oraz na stronie: distrigo.com.pl.

 

Artykuł sponsorowany przez Eurorepar

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).