Group14 Technologies z siedzibą w Woodinville w stanie Waszyngton zamierza wykorzystać przyrost kapitału do przyspieszenia swojej światowej produkcji materiału anodowego do akumulatorów litowo-jonowych. Jeszcze w tym roku Group14 ma rozpocząć budowę kolejnej fabryki wytwarzającej aktywne materiały akumulatorowe (BAM) w USA. W przyszłości spółka ma również zaopatrywać Cellforce Group z Tybingi, w której Porsche ma większościowy pakiet udziałów.
Firma Cellforce została założona w 2021 r. jako joint venture Porsche i Customcells Holding. Od 2024 r. zamierza ona produkować w Niemczech samodzielnie opracowane, wysokowydajne ogniwa akumulatorowe z anodami krzemowymi; mają one powstawać dla samochodów niskoseryjnych, wyścigowych oraz tych o wysokich osiągach. Oczekuje się, że ogniwa Cellforce znajdą zastosowanie w autach Porsche z wysokowydajnym napędem elektrycznym.
W obliczu szybko rosnącego popytu współpraca z Group14 zapewnia Cellforce dostęp do wysokiej jakości technologii przyszłości, która ma sprawić, że następna generacja ogniw akumulatorowych będzie znacznie efektywniejsza niż używane obecnie akumulatory litowo-jonowe. Chemia nowych ogniw jako materiał anodowy wykorzystuje krzem, co może pozwolić na znaczne zwiększenie gęstości mocy baterii względem rozwiązań stosowanych obecnie. W związku z tym akumulatory przyszłości mają być w stanie przechowywać więcej energii przy tych samych wymiarach – a zatem zaoferować większy zasięg. Innowacyjna chemia zmniejszać ma również rezystancję wewnętrzną akumulatora, dzięki czemu ma on przyjąć więcej energii podczas rekuperacji, a jednocześnie szybciej się ładować.
Ogniwo akumulatora to komora spalania przyszłości. Naszym celem jest bycie wiodącą firmą w globalnej rywalizacji o najmocniejsze ogniwo akumulatorowe – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu Porsche AG ds. finansów oraz IT – Z dumą przewodzimy tej szeroko zakrojonej rundzie finansowania. To dowód, że dzięki Porsche Ventures mamy głębokie zrozumienie świata venture capital.
Charakterystyczne właściwości nowej chemii ogniw – szybkie ładowanie, wysoka wydajność i niska waga – bezpośrednio wiążą się z kluczowymi wartościami marki Porsche. Są one praktycznie zgodne z celami rozwojowymi, które zapisujemy w specyfikacjach naszych przyszłych elektrycznych samochodów sportowych – dodaje Michael Steiner, członek zarządu ds. badań i rozwoju.
Po kompleksowym audycie firma Cellforce Group wybrała Group14 Technologies jako producenta materiału anody krzemowej najbardziej obiecującego pod kątem wymagań Porsche.
Materiał anodowy z Group14 ma potencjał, aby zmienić zasady gry na drodze do skrócenia czasu ładowania – wyjaśnił Markus Gräf, dyrektor operacyjny Cellforce Group.
Fabryka Group14 w stanie Waszyngton prowadzi produkcję BAM na komercyjną skalę. Technologia ta sprawdziła się już w akumulatorach do pojazdów elektrycznych oraz w zastosowaniach na potrzeby ekstremalnie szybkiego ładowania. Kolejne zakłady Group14 jeszcze w 2022 r. mają rozpocząć działalność w Korei Południowej. Oprócz Porsche udział w bieżącej rundzie finansowania bierze szereg innych firm, od globalnych inwestorów finansowych po inwestorów strategicznych z branży akumulatorów (OMERS Capital Markets, Decarbonization Partners, Riverstone Holdings LLC, Vsquared Ventures, Moore Strategic Ventures i inne).
Group14 angażuje się w podnoszenie wydajności dzisiejszych akumulatorów litowo-jonowych, a także przyszłościowych akumulatorów półprzewodnikowych – tak, aby przyspieszyć globalną transformację energetyczną – powiedział Rick Luebbe, współzałożyciel i dyrektor generalny Group14 – Dzięki wsparciu zróżnicowanego konsorcjum inwestorów Group14 stara się dostarczyć następną generację technologii baterii krzemowych, wspierając wizjonerskich producentów OEM, właśnie takich jak Porsche.
Źródło: Porsche