Gdy w 2019 roku Porsche wkroczyło do Formuły E, udział fabrycznego zespołu w pierwszej na świecie serii wyścigów elektrycznych bolidów miał wstępnie trwać pięć lat, do sezonu 2023/2024. Teraz, w ramach przygotowań do ePrix Londynu (29-30 lipca), producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen już na wczesnym etapie ogłosił przedłużenie swojego zaangażowania o dwa lata, do końca sezonu 2025/2026. Do tej pory w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA będą startować najnowsze bolidy trzeciej generacji (Gen3), takie jak Porsche 99X Electric. Ponadto Porsche planuje aktywnie uczestniczyć w projektowaniu pojazdu czwartej generacji, który trafi do rywalizacji począwszy od trzynastego sezonu (2026/2027).
Wraz z naszym wejściem do Formuły E otworzyliśmy nowy rozdział w całkowicie elektrycznym sporcie motorowym – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju – Jesteśmy przekonani, że nasza obecność oraz sukcesy naszej ekipy w Formule E nadal będą stanowić podstawę dla przyszłych rozwiązań w dziedzinie mobilności. To najbardziej konkurencyjne otoczenie do przyspieszenia rozwoju samochodów o wysokich osiągach, z naciskiem na działania przyjazne dla środowiska oraz efektywność energetyczną. Cieszymy się, że będziemy mogli dalej aktywnie kształtować pomyślną przyszłość Formuły E, a tym samym nadawać elektromobilności jeszcze większy impet – i to w globalnej skali.
Również w sporcie motorowym chcemy prezentować innowacyjne technologie oraz bardziej zrównoważony rozwój i niezmiennie być w czołówce, jeśli chodzi o nowe rozwiązania – skomentował Thomas Laudenbach, wiceprezes ds. Porsche Motorsport – Formuła E odgrywa tu kluczową rolę. To seria, w której panuje wyjątkowo zacięta konkurencja i która zapewnia nam istotny impuls dla rozwoju przyszłych modeli produkcyjnych. Emocjonujące wyścigi na najwyższym poziomie fascynują elektromobilnością ludzi z całego świata. Z przyjemnością będziemy uczestniczyć w tym również w przyszłości. Chcemy pomóc kształtować Formułę E w dłuższej perspektywie.
Od czasu dołączenia do Formuły E Porsche jest cenionym i wpływowym zespołem – i cieszymy się, że będzie tak dalej. Mistrzostwa pozwalają Porsche przyspieszyć rozwój innowacyjnych technologii EV, które widzimy w ich samochodach drogowych, podczas gdy (fabryczny) zespół jest aktywnym członkiem grupy, napędzając budowę nowej generacji bolidów, które pojawią się w trzynastym sezonie Formuły E – powiedział Alejandro Agag, założyciel i prezes Formuły E.
Zaangażowanie Porsche w wyścigi w nadchodzących sezonach Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA niewątpliwie utrzyma jakość sportowej rywalizacji i rozrywki na najwyższym poziomie. Obecność Porsche na torze oraz walka z maszynami innych kultowych producentów samochodów sprawiają, że Formuła E ma najbardziej konkurencyjną stawkę w sporcie motorowym – powiedział Jeff Dodds, dyrektor generalny Formuły E.
W 2023 roku zespół TAG Heuer Porsche wraz z nowym Porsche 99X Electric startuje w swoim czwartym sezonie Formuły E – pierwszej na świecie serii wyścigów całkowicie elektrycznych bolidów. Dzięki czterem dotychczasowym zwycięstwom Pascala Wehrleina (Niemcy, trzy wygrane) i Antónia Félixa da Costy (Portugalia, jedna wygrana) w aktualnym sezonie zespół producenta samochodów sportowych odnosi największe sukcesy od czasu, gdy dołączył do rywalizacji w 2019 roku. Niebawem odbędzie się finał sezonu w Londynie, w którym ekipa TAG Heuer Porsche – aktualny wicemistrz klasyfikacji zespołowej – ma duże szanse na zdobycie tytułu mistrza świata. W tym sezonie Porsche po raz pierwszy od rozpoczęcia startów w Formule E wspiera również zespół klienta, Avalanche Andretti. Jego kierowca Jake Dennis za kierownicą Porsche 99X Electric odniósł już dwa zwycięstwa. Anglik jest zdecydowanym liderem klasyfikacji kierowców i zmierza na finał sezonu jako kluczowy faworyt do tytułu.
Co więcej, Porsche dostarcza oficjalny samochód bezpieczeństwa Formuły E – to w pełni elektryczny Taycan Turbo S. W ten sposób producent sportowych aut akcentuje znaczenie innowacyjnej serii wyścigów elektrycznych bolidów dla Porsche Motorsport.
Źródło: Porsche