Powertrain Poland 2024 to dwa intensywne dni wypełnione szkoleniami i wymianą doświadczeń. W wydarzeniu poświęconym zagadnieniom technicznym dotyczącym automatycznych skrzyń biegów i układów napędowych wzięło udział pond 200 uczestników z 15 krajów, 13 międzynarodowych wystawców, odbyło się 6 prezentacji technicznych przygotowanych przez najlepszych specjalistów z wiodących firm z branży automatycznych skrzyń biegów i układów napędowych.
„Wydarzenie jest odpowiedzią na pytania, jakie otrzymujemy od naszych klientów, którzy szukają przede wszystkim rzetelnych informacji. Chcieliśmy zorganizować wydarzenie na poziomie takim, jak ma to miejsce w analogicznej branży w Stanach Zjednoczonych, w Europie Zachodniej tak, aby naszym lokalnym przedsiębiorcom trudniącym się naprawami skrzyń biegów umożliwić dostęp do nowinek technicznych” – mówi Hubert Szaniawski z firmy Getribo, organizator wydarzenia.
Podczas Powertrain Poland 2024 można było m.in. wysłuchać prezentacji Sergio Godinho z Aisin Europe o konstrukcji i działaniu skrzyni biegów AWF8G45.
„Prezentowaliśmy szczegóły techniczne dotyczące budowy i działania automatycznej skrzyni biegów AWF8G45, która coraz częściej pojawia się na rynku wtórnym. Dzieliliśmy się również wskazówkami dotyczącymi jej obsługi i serwisowania, odpowiadaliśmy na pytania uczestników wydarzenia. Prezentowaliśmy także aftermarketowy katalog części do automatycznych skrzyń biegów którego oferta stale się powiększa” – powiedział Renaud de Meyer z firmy Aisin Europe.
W trakcie wydarzenia można było również zapoznać się z ofertą części i podzespołów niezbędnych do naprawy i obsługi skrzyń biegów i najnowszymi urządzeniami do przeprowadzania napraw i obsługi automatycznych skrzyń biegów. Swoje rozwiązania prezentowała m.in. firma Ravenol.
„Prezentujemy całe portfolio naszych produktów. Rynek ATF bardzo mocno się rozwija – w ciągu roku wprowadzamy od dwóch do trzech nowych produktów. Jeśli chodzi o serwisowanie skrzyń biegów, to z naszych obserwacji wynika, że warsztaty w Polsce zaczynają doceniać usługę dynamicznej wymiany oleju. Rynek zaczyna się rozwijać w kierunku naprawy skrzyń biegów – nie tylko automatycznych, ale również manualnych. Warsztaty zaczynają się przekonywać, że to nie jest nic trudnego, że wszystkiego można się po prostu nauczyć, a w związku z tym rynek cały czas rośnie. Staramy się przekonywać klientów i warsztaty, że wymiana oleju w skrzyni biegów w określonym interwale, powiedzmy co 40-60 tys., powoduje, że skrzynia działa bezawaryjnie i taki samochód może przejechać 300, 400, czy 500 tysięcy kilometrów. Są warsztaty, które są już przekonane do dynamicznej wymiany oleju i uważają tę usługę za standardową. Ravenol, wraz z urządzeniem do dynamicznej wymiany oleju w skrzyniach biegów, sprzedaje całe know-how, robi szkolenia, daje dostęp do infolinii, opiekę handlowca, co powoduje, że odczarowujemy strach przed dynamiczną wymianą oleju. Klient na każdym etapie tego procesu ma wsparcie” – mówi Marcin Kulwicki, Dyrektor Sprzedaży Ravenol Polska.
Z kolei Rafał Wróbel z Marelli Aftermarket Polska omówił budowę, zasady działania i naprawę skrzyni biegów ZF 8HP. Ekspert Marelli Aftermarket Polska przeprowadził również szkolenie z dynamicznej wymiany oleju w skrzyni biegów.