Przyszłościowe trendy, technologie oraz współpraca z wiodącymi producentami pojazdów zapewniają produkty o wysokiej jakości. To właśnie jakość świecy zapłonowej jest jednym z podstawowych warunków niezawodności, sprawności i trwałości silnika. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o nie już od samego początku.
Montaż świecy zapłonowej nie jest skomplikowany. Istnieje kilka ważnych podstawowych zasad, których należy przestrzegać:
Wskazówka dla warsztatów – montaż:
Zastosowanie innowacyjnych technologii: Końcówki świecy Bosch mają dłuższy izolator dla lepszej odporności na upływy prądu, a także ukierunkowane elektrody boczne z masywną podkładką, aby zapewnić precyzyjne pozycjonowanie w komorze spalania oraz technologię pin-to-pin (dwie wyjątkowo cienkie elektrody z metali szlachetnych zapewniające wysoki transfer energii i niezawodny zapłon).
Niezawodny zapłon: zapewniający wysokie osiągi silnika jego równą pracę oraz płynne przyspieszanie dzięki wysokiej przewodności cieplnej elektrody masowej, wykonanej ze stopu niklu.
Długi okres użytkowania: Innowacyjne stopy, takie jak nikiel, itr i metale szlachetne, zapewniają długą trwałość, a dodatkowo doskonałą ochronę silnika dzięki niklowanemu korpusowi z gwintem.
Łatwa wymiana: Łatwa i szybka wymiana świec zapłonowych dzięki fabrycznie ustawionej szczelinie między elektrodami. Ponadto proste do znalezienia instrukcje montażu, podane na opakowaniu lub dostępne w Internecie na podstawie kodu QR.
Jakość na poziomie OE (wyposażenia oryginalnego): Bosch dostarcza świece zapłonowe do ponad 60 różnych producentów samochodów, które występują w szerokiej gamie pojazdów o mocy silnika od 10 KM do 808 KM.
W wielu przypadkach nowe osiągnięcia w technologii świec zapłonowych w firmie Bosch zaczynają się na torze wyścigowym, który służy jako swojego rodzaju „szybkie laboratorium na kółkach” – zobacz film:
Wiele uszkodzeń świec zapłonowych jest spowodowanych nieprawidłowym momentem dokręcania. Zbyt słabe dokręcenie może prowadzić do przegrzania świecy. Z kolei, jeśli moment dokręcania jest zbyt wysoki, istnieje ryzyko zerwania gwintu lub rozciągnięcia korpusu. Nigdy nie smaruj niklowanego korpusu i gwintu.
Okres wymiany: W większości przypadków producenci pojazdów określają okresy wymiany świec zapłonowych. Okresy można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu.