Premiera Vredestein Ultrac Pro już niedługo | MOTOFAKTOR

Premiera Vredestein Ultrac Pro już niedługo

W przyszłym miesiącu firma Apollo Tyres ma zaprezentować letnią oponę Vredestein Ultrac Pro klasy UUHP charakteryzującą się nową, lekką konstrukcją.

  • Nowatorska konstrukcja i innowacyjne materiały sprawiają, że nowa opona jest znacznie lżejsza od poprzedniego modelu. Masa całkowita jest zredukowana o 13% przy identycznych wymiarach
  • Nowa opona ma zapewniać również redukcję oporu toczenia: 12% lepsze wyniki w porównaniu z poprzednikiem, co umożliwia zwiększenie zasięgu
  • Model Vredestein Ultrac Pro ma być dostępny już wiosną tego roku
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

Model Ultrac Pro, który stanowi pierwszą od 12 lat całkowicie nową oponę marki Vredestein w klasie opon letnich o najwyższej wydajności, charakteryzuje się wyraźną redukcją masy w porównaniu z poprzednim modelem. Porównując dwie generacje opon w rozmiarze 245/45R18 100Y XL, nowy model Ultrac Pro jest o 1,7 kg lżejszy od modelu Vredestein Ultrac Vorti+, co oznacza zmniejszenie masy o 13%. W serii Ultrac Pro redukcja masy wynosi średnio 10%.

Znaczna redukcja masy prowadzi do zmniejszenia masy obrotowej, co poprawia reakcję układu kierowniczego, przyspieszenie i skuteczność hamowania. Ze względu na mniejszą masę opony zapewniają również lepszy kontakt z nawierzchnią.

Globalny zespół badawczo-rozwojowy firmy Apollo Tyres w Holandii skupił się na minimalizacji ilości materiału wymaganego do budowy opony i bieżnika, aby osiągnąć ambitne cele w zakresie sportowych parametrów przy jednoczesnym zachowaniu trwałości i komfortu. Zrealizowali swoje zamierzenia poprzez wprowadzenie nowej konfiguracji stopki, która umożliwia zastosowanie bardziej wyrafinowanej konstrukcji jednowarstwowej w znacznej liczbie rozmiarów zamiast powszechnie spotykanego w tym segmencie formatu dwuwarstwowego. Innowacyjna konstrukcja powoduje znaczną redukcję ilości wymaganych materiałów i w konsekwencji spadek masy całkowitej.

Wdrożenie najnowszej generacji mieszanek gumowych i optymalizacja grubości opon pozwoliły uzyskać elastyczność niezbędną do osiągnięcia stałego rozkładu siły na powierzchni styku. Dzięki temu opona może uzyskać optymalną przyczepność przy najwyższych prędkościach, zachowując jednocześnie równie imponującą wytrzymałość, co jej poprzednik.

Dodatkowo zwiększono strefę elastyczną, co pozwoliło zespołowi badawczo-rozwojowemu firmy Apollo Tyres na osiągnięcie wysokiego komfortu jazdy bez utraty stabilności. W rezultacie wszystkich działań powstała opona UUHP, wyznaczająca nowe standardy w zakresie komfortu i zapewniająca znaczną poprawę w stosunku do modelu Ultrac Vorti+.

Bardzo dobry wynik oporu toczenia

Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy, nowo opracowanym mieszankom gumy i zoptymalizowanej konstrukcji nowy model Ultrac Pro jest jednym z najlepszych w swojej kategorii pod względem zużycia paliwa. Zapewnia on 12% ogólnej poprawy i podniesienie kategorii etykiet w porównaniu z oporem toczenia swojego poprzednika, znacznie poprawiając zasięg jazdy dla kierowców, którzy używają swoich wysokiej klasy pojazdów do codziennej jazdy.

Niska waga ogranicza negatywny wpływ na środowisko

Poza korzyściami wynikającymi z wydajności, zmniejszenie masy przyczynia się również do zmniejszenia negatywnego wpływu opony na środowisko. Dzięki zastosowaniu mniejszej ilości materiałów całkowita energia potrzebna do produkcji modelu Ultrac Pro, w tym do wytwarzania mieszanki, formowania opon oraz wulkanizacji, została znacznie zmniejszona. Dodatkowe korzyści dla środowiska wynikają również z mniejszego zapotrzebowania na energię podczas transportu surowców do fabryki i dostawy opon do klientów w całej Europie.

Model Ultrac Pro ma trafić do sprzedaży w szerokiej gamie rozmiarów (od 18 do 24 cali). Oponę tę zoptymalizowano pod kątem szerokiej gamy aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce.

Źródło: Apollo Tyres

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).