Oryginalny korek spustowy oleju pęka pomiędzy podstawą a gwintem, co powoduje wysokie ryzyko odpadnięcia korka z miski olejowej. To z kolei grozi ryzykiem wycieku oleju z silnika, który w takim przypadku ulega poważnemu uszkodzeniu. Ponadto olej rozlany na jezdni stanowi ogromne zagrożenie dla innych użytkowników drogi.
Powtarzające się w trakcie rutynowej obsługi serwisowej odkręcanie i dokręcanie tego samego korka spustowego oleju prowadzi do osłabienia materiału, z którego wykonany jest ten element. Dokręcanie zbyt wysokim momentem jeszcze bardziej przyspiesza ten proces.
W celu uniknięcia usterki febi zaleca stosowanie nowego korka spustowego przy każdej wymianie oleju, a także dokręcanie tego elementu momentem zalecanym przez producenta pojazdu.
Na zdjęciu głównym od lewej: korek zamienny febi 48876 i oryginalny korek spustu oleju z o-ringiem z pęknięciem między jego podstawą a gwintem.
Źródło: febi bilstein