W 2018 roku marka Gates została kompletnie odświeżona. Następnie stopniowo przeprojektowywano opakowania, aby wzmocnić identyfikację wizualną marki. Zmiana opakowań nie będzie widoczna z dnia na dzień: odświeżone opakowania dopiero zaczynają się pojawiać na rynku, ponieważ niektóre części nadal występują na stanach magazynowych w starych opakowaniach. Te produkty są wyprzedawane w pierwszej kolejności (zawartość opakowań nie uległa zmianie), a następnie produkty w nowych opakowaniach.
Stosowana wcześniej czerwono-czarna kolorystyka została zastąpiona nowym projektem opakowania z wykorzystaniem czarnego, szarego i czerwonego koloru oraz nowego logo. W środku jest ten sam produkt co wcześniej. Ponadto odróżnienie produktów dedykowanych do aut osobowych i pojazdów ciężarowych stało się łatwiejsze. Opakowania tych drugich też były czerwone, ale teraz zyskały nowy zielony akcent. System identyfikacji za pomocą kolorów pomoże wyeliminować błędy w doborze części.
W maju bieżącego roku Gates wprowadził nową markę FleetRunner zastępującą Extra Service. Obejmuje ona części zamienne do pojazdów ciężarowych i autobusów.
W porównaniu z częściami do aut osobowych, zmiany dotyczące produktów FleetRunner obejmują więcej, niż dodanie zielonego koloru na opakowaniach, tj.: mocniejsze pudełka i rękawy do pasków. Dzięki temu części do pojazdów ciężarowych są teraz jeszcze lepiej chronione. Dodatkowo zastosowanie nowych materiałów na opakowania ma na celu zwiększenie sztywności części w łańcuchu logistycznym. Wszelkie modyfikacje wprowadzono z myślą o zmniejszeniu ryzyka uszkodzeń.
Gates wprowadził nowe materiały opakowaniowe dla wszystkich swoich grup produktów:
Odróżnienie produktu podrobionego od oryginalnego może nie być łatwe, ponieważ producenci podróbek potrafią tworzyć opakowania bardzo podobne do oryginalnych. Aby pomóc w tym rozróżnianiu, Gates opracował specjalną stronę internetową, na której szczegółowo opisano wygląd oryginalnych opakowań. Przykłady:
Źródło: Gates