Wiosenne targi organizowane przez firmę Moto-Profil na trwałe wpisały się już do kalendarza polskiej branży aftermarketowej. Na dwa dni hala Spodek zamienia się w centrum biznesu motoryzacyjnego, a liczba odwiedzających rośnie z roku na rok. Także i w tym roku nie zabrakło chętnych gotowych zapłacić 10 zł za bilet wstępu, by móc zobaczyć przygotowane atrakcje – według organizatorów targi odwiedziło ok. 35 tys. osób. Żywe zainteresowanie gości targów jest najlepszym dowodem na to, że weekend w Spodku uznali za dobrze spędzony czas.
Motofaktor.pl był patronem medialnym tegorocznego ProfiAuto Show i staraliśmy się odwiedzić praktycznie każde stoisko, a relację z naszych rozmów z wystawcami można przeczytać poniżej. Dla wygody naszych Czytelników listę firm, których stoiska opisujemy, posortowaliśmy alfabetycznie.
Holenderska firma, której części sprzedawane są przez Moto-Profil, znana jest na polskim rynku głównie z elementów układu hamulcowego. Na targach jej przedstawiciele chcieli zwrócić uwagę polskich klientów na swoją ofertę z zakresu układu zawieszenia i układu kierowniczego, a także na łożyska.
Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem zbytu. Nie tylko dlatego, że po drogach waszego kraju jeździ naprawdę dużo samochodów, ale także dlatego że macie dobrą sytuację ekonomiczną. Pierwszy raz jestem w Polsce, ale lądując na lotnisku pod Katowicami widziałem, że jest ono rozbudowywane, a po drodze na targi wszędzie widać jak budowane są nowe drogi. Trudno nie odnieść wrażenia, że Polska to naprawdę prężny kraj.
All Brake Systems - Erik van de RijzenZnany polski producent zaworów do wszystkich rodzajów silników, włącznie z czołgowymi, okrętowymi i napędzającymi lokomotywy (na zdjęciu poniżej).
Nasza oferta jest na bieżąco aktualizowana zgodnie z zapotrzebowaniem rynku i obecnie znajduje się w niej ok. 1500 referencji.
AMP Paradowscy - Mirosław WęgrzynDuże stoisko na hali głównej Spodka pokazywało przekrój oferty włoskiego producenta układów hamulcowych, włącznie z wyścigowym Mercedesem SLS, w którym oczywiście zastosowano hamulce Brembo.
Z nowości pokazaliśmy tarcze hamulcowe malowane w nowej technologii opartej na ekologicznych lakierach, które charakteryzują się niezwykłą odpornością na korozję.
Brembo - Tomasz SkrzesińskiPrzekrój widlastego silnika z ruchomymi częściami, ustawionego na stoisku firmy, działał jak magnes na zwiedzających targi. Obok, w gablotkach, można było zobaczyć przykładowe produkty polskiego producenta rolek.
Nasze produkty są bardzo dobrej jakości, a sprzedajemy je po konkurencyjnych cenach. Dodatkowo, co miesiąc nasza oferta rośnie o kilka, a nawet kilkanaście pozycji.
Caffaro - Adrian KoperJest to producent zestawów naprawczych do łożysk i piast, które znajdują się w ofercie Moto-Profilu.
W naszej ofercie jest prawie 1000 referencji i liczymy, że mechanicy odwiedzający targi przekonają się, że warto korzystać z naszych propozycji.
Complex - Przemysław Ignatowski„Jakość” była myślą przewodnią obecności tej firmy na targach.
Produkty doskonałej jakości potrafią dziś wyglądać mniej atrakcyjnie od tanich odpowiedników u konkurencji. W przypadku filtrów kabinowych z aktywnym węglem, wystarczy jednak wziąć taki filtr do ręki, żeby dosłownie poczuć różnicę. Nasze filtry są po prostu cięższe, bo zawierają więcej tego węgla, czyli - mają więcej filtra w filtrze. W dodatku są szczelne i miał węglowy z nich się nie wysypuje.
Corteco - Wojciech GłowatyStoisko tego koncernu należało do jednych z większych na targach, a odwiedzający je goście mogli zobaczyć całą ofertę produktową Delphi – układy zawieszenia, układy hamulcowe, amortyzatory, elektronikę samochodową oraz urządzenia diagnostyczne.
Teraz mamy sezon na obsługę klimatyzacji, dlatego prezentujemy nasz sztandarowy produkt - sprężarki klimatyzacji o zmiennej pojemności - które są od początku przez nas zaprojektowane i produkowane w specjalnej technologii Compact Variable Compressor.
Delphi - Piotr PodrażkaBelgijska firma współpracująca z Moto-Profilem zaprezentowała gamę fabrycznie regenerowanych komponentów, głównie związanych z układem kierowniczym i hamulcowym.
To propozycja zarówno ekologiczna, jak i ekonomiczna, dzięki obniżonej cenie. Nowością są przekładnie kierownicze z elektrycznym wspomaganiem, których dostawy właśnie rozpoczynamy, a także - co jest unikalne na rynku - regenerowane zawory EGR.
DRI - Benoit RampelberghFirma prezentowała nowe pompy wspomagania marek Doltz i Sasic, a także intercoolery tej drugiej marki.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszył się płyn do spryskiwaczy Pluum, który sprzedajemy w tabletkach.
DTTS - Tomasz TomaszewskiWłoski producent klocków i tarcz hamulcowych obecny jest na polskim rynku od kilkunastu lat.
Na targach prezentujemy serię naszych 50 referencji, z odpowiednimi certyfikatami, przeznaczonych do samochodów skandynawskich.
ETF - Grzegorz TischnerProducent akumulatorów pokazał na targach – oprócz samych akumulatorów – także prostowniki i urządzenia diagnostyczne do akumulatorów.
Na popularności zyskują samochody z systemami start-stop. W naszej ofercie są akumulatory dedykowane do takich aut, ale także mamy urządzenia pozwalające we właściwy sposób zainstalować taki akumulator.
Exide - Krzysztof NajderNowością w ofercie tej firmy jest linia zacisków hamulcowych regenerowanych w zakładzie produkcyjnym FTE na Słowacji.
Rynek części regenerowanych w Polsce dopiero się rozwija, niestety nasz kraj jest nieco w tyle w porównaniu na przykład do Skandynawii. Minęły już czasy, gdy warto było regenerować część w warsztacie, co polegało na wymianie np. elementów gumowych. Teraz zwraca się cały korpus zacisku do producenta, a w zamian otrzymuje się element po fabrycznej regeneracji, który ma takie same parametry jak nowy, produkowany na pierwszy montaż.
FTE - Jarosław Kaflak
Dodatkowym argumentem jest cena – część regenerowana jest o 30-40 proc. tańsza od nowej.
Największe zainteresowanie budził mobilny tester luzów zawieszenia GST.
Urządzenie jest w sprzedaży od 4 lat, ale wciąż są mechanicy, którzy o nim nie słyszeli. Teraz mniej więcej co piąta osoba odwiedzająca nasze stoisko widziała GST po raz pierwszy, ale reakcje były bardzo pozytywne. Zadbaliśmy o to, żeby pokazać jak prawidłowo należy używać tego urządzenia.
Febi - Jarosław Cłapiński
Pracownicy tej firmy sprawdzali także wiedzę mechaników na temat układów rozrządu i sądząc po liczbie rozdanych nagród, testy wypadły całkiem nieźle.
Na targach firma promowała dwa swoje brandy – Champion i Beru.
Beru jest nowością w naszej ofercie, od początku bieżącego roku odpowiadamy za dystrybucję produktów tej marki w Polsce. Klienci już dostrzegli ten fakt, choć z punktu widzenia warsztatu niewiele się zmieniło, bo ich partnerem pozostali dystrybutorzy, tacy jak Moto-Profil. Na razie nie zmieniamy też polityki cenowej Beru.
Federal-Mogul - Michał MarkiewiczPolski producent filtrów miał duże stoisko na głównej hali Spodka.
To, że jesteśmy dostawcą na pierwszy montaż dla takich producentów samochodów jak Opel czy Volkswagen, jest najlepszym argumentem dla nabywców naszych produktów na aftermarkecie.
Filtron - Paweł StachowiakOferta firmy dostępna jest dla polskich klientów od czterech lat i składają się na nią głównie zestawy pasków rozrządu oraz elementy układu hamulcowego, kierowniczego i zawieszenia. Części Flennor dostępne są u kilku polskich dystrybutorów części.
Naszym atutem jest fakt, że mamy kilka grup towarowych, a w ich obrębie dysponujemy naprawdę szeroką ofertą do różnych marek i modeli samochodów - nie tylko niemieckich, ale na przykład także azjatyckich. Krótko mówiąc mamy paski rozrządu od A (jak Audi) do Z (jak Zastawa).
Flennor - Kevin KurtzNa stoisku firmy prezentowana była nowa linia olejów silnikowych i środków smarnych do automatycznych skrzyń biegów.
Każdy producentów środków smarnych ma w swojej ofercie oleje silnikowe. My chcemy zaspokajać bardziej wyrafinowane potrzeby naszych odbiorców, dlatego na przykład tylko do automatycznych skrzyń biegów mamy ok. 10 różnych olejów. To jest właśnie nasza przewaga konkurencyjna. Dodatkowo, jesteśmy partnerem na pierwsze zalanie dla grupy VW, BMW czy Mercedesa i - co dla nas bardzo cenne - współpracujemy przy konstruowaniu nowych modeli aut tych marek.
Fuchs - Mirosław KnyćDystrybutor części do samochodów koreańskich i japońskich dostarcza te części głównie do sklepów i hurtowni motoryzacyjnych, które z kolei zaopatrują warsztaty. Na targach można było się dowiedzieć, że firma planuje radykalne poszerzenie oferty.
Będziemy wkrótce sprzedawać części także do samochodów amerykańskich, takich jak Chevrolety, Cadillaci czy amerykańskich modeli Forda.
GeParts - Magda MajewskaFirma prezentowała wały napędowe i przeguby homokinetyczne.
GKN jest firmą znaną od wielu lat na światowych rynkach i jest to możliwe dzięki temu, że stawiamy na jakość.
GKN - Adam RadomskiStoisko niemieckiego producenta (między innymi) wyposażenia warsztatowego było pierwszym, które widział każdy odwiedzający zaraz po przekroczeniu progu Hali Spodek.
Wychodzimy z założenia, że żeby zdobyć klienta, musimy rozmawiać z warsztatowcami ich językiem. Coraz więcej warsztatowców wie, że elektroniczne urządzenia diagnostyczne są niezbędne w ich pracy. Część warsztatowców już zakupiła tego typu urządzenia, a obecnie obserwujemy, że warsztaty zwracają się do nas, żeby zakupić lepsze urządzenia naszej produkcji, bo te posiadane już im nie wystarczają. My staramy się nie tylko sprzedać te urządzenia, ale dostarczyć klientowi profesjonalną informację na temat ich użytkowania.
Hella - Arnold BiałasTen niemiecki producent rozpoczął przed rokiem współpracę z Moto-Profilem i sprzedaje swoje produkty pod brandami Elparts i Jakoparts. W ofercie można znaleźć tarcze sprzęgła, elementy układu zapłonowego i hamulcowego.
Ostatnio zwiększyliśmy nasz katalog części do aut japońskich, a Polska jest ważnym rynkiem z naszego punktu widzenia, bo jeździ tu bardzo dużo samochód japońskich marek.
Herth+Buss - Bruno FracoisFrancuska firma prezentowała dwie linie produktowe – zestawy rozrządu i paski klinowe, a także układy zapłonowa.
Polska jest ważnym dla nas krajem, dlatego jesteśmy na tych targach, bo chcemy inwestować w nasz rozwój na polskim rynku. Liczę, że wkrótce będziemy mogli wprowadzić w Polsce więcej linii produktowych.
Hutchinson - Yoann Beliot
Produkty tej firmy można znaleźć między innymi w ofercie Moto-Profilu i Inter Cars.
Kolejna niemiecka firma – tym razem dystrybutor produktów firmy Hitachi na europejski aftermarket, w Polsce reprezentowany przez firmę IHR z Warszawy.
Naszą specjalnością są części elektryczne, a także przepływomierze powietrza, pompy wody, pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze paliwa.
IHR - Andrzej ChmielewskiPolski producent układów zapłonowych zachęcał do kupna swoich przewodów i cewek zapłonowych.
Nasze nowości to ciągłe rozszerzanie oferty. Jak zaczynaliśmy produkować cewki zapłonowe, wchodziliśmy na rynek mając 350 referencji, a teraz mamy ich już ponad 600.
Janmor - Tomasz ChromińskiNiemiecki dostawca narzędzi warsztatowych, który stosunkowo niedawno rozpoczął współpracę z Moto-Profilem. Co warto podkreślić, większość asortymentu firmy produkowana jest w Europie.
Chcielibyśmy, by odwiedzający targi utożsamiali nas z narzędziami specjalistycznymi - do naprawy silnika i zawieszenia.
KS Tools - Krzysztof NogaFirma zaprezentowała nowe urządzenie do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów – ATF Exchanger. Zastosowanie takiego urządzenia znacząco upraszcza proces wymiany oleju, a jednocześnie umożliwia jego całkowitą wymianę.
W przypadku spuszczenia oleju przez korek spustowy, możemy wymienić tylko ok. 40 proc. objętości oleju w skrzyni. Używając ATF Exchangera usuwamy całkowicie stary olej, także z układu sprzęgła, i zastępujemy go nowym, podawanym automatycznie. Zarówno ilość starego, jak i nowego oleju jest kontrolowana przez precyzyjne wagi, a w pamięci urządzenia zapisane są parametry wszystkich olejów z gamy Liqui Moly.
Liqui Moly - Rafał Kabza
Urządzenie jest zasilane z akumulatora samochodu, w którego skrzyni biegów jest wymieniany olej. Cena – 12,5 tys. zł netto, ale warsztaty mogą tu skorzystać z preferencyjnych warunków zakupu w ramach programu wsparcia biznesowego prowadzonego przez Liqui Moly.
Duńska firma pokazywała alternatory i sprężarki klimatyzacji.
Są to wszystko produkty regenerowane. Klient zwraca nam rdzeń zużytego elementu, a w zamian płaci mniej za część, która jest równie sprawna i trwała jak nowa.
Lucas - Jolanta GrzywaczewskaWłoski producent uczestniczył dotąd w każdej edycji ProfiAuto Show i tym razem zdecydował się na duże stoisko na głównej hali Spodka.
Klienci odwiedzający nasze stoisko nastawieni byli na części elektryczne - alternatory, rozruszniki oraz oświetlenie. Dopiero potem pytają o amortyzatory czy sprężyny gazowe.
Magneti Marelli - Monika MarzecGłównym przekazem obecności tej marki na targach było podkreślenie faktu, że Monroe to już nie tylko amortyzatory, ale także kompletne układy zawieszenia.
Mieliśmy szkolenie produktowe na ten temat dla naszych klientów, które prowadzone było przez naszych inżynierów z Belgii oraz fabryki w Gliwicach.
Tenneco Automotive - Andrzej GajdzińskiNa stoisku tej firmy można było zobaczyć części układu kierowniczego.
Są to całkowicie polskie produkty. Działamy na rynku od 30 lat, mamy już spore doświadczenie i ponad 400 referencji w naszym katalogu, do którego ciągle dokładamy nowe propozycje.
Mototechnika - Sebastian TirakNa stoisku tego japońskiego producenta promowana była ubiegłoroczna nowość w ofercie, czyli cewki zapłonowe.
To pierwsza nowa grupa produktów w naszej ofercie od dłuższego czasu, ale to nadal cześć układu zapłonowego, a my jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie. Kluczem do sukcesu jest to, że oferujemy najszerszy asortyment - ponad 320 referencji, które pokrywają ponad 92 proc. rynku.
NGK - Wojciech ŁyżwaDuński producent układów chłodniczych oraz układów wentylacji i klimatyzacji na swoim stoisku prezentował bieżącą ofertę oraz nowości.
Jest to nowa gama sprężarek do klimatyzacji.
Nissens - Jarosław TunkielNiemiecki producent układów odciągających spaliny na targach pokazał nowe urządzenie.
Jest to wyciąg poruszający się na szynie, który do 30 czerwca można kupić u nas w promocyjnej cenie 6,5 tys. zł netto. Początkowo było to urządzenie dla straży pożarnej, ale przystosowaliśmy je do użytku w warsztatach.
Norfi - Tomasz RogulskiStoisko producenta układów chłodzenia i klimatyzacji zlokalizowane było w głównej hali Spodka. Firma w ostatnim czasie intensywnie rozwija swoją ofertę, dodając ok. 100 referencji miesięcznie.
Odświeżyliśmy gamę wentylatorów, przybyło nam ponad 400 referencji w naprawdę dobrych cenach, szczególnie do modeli aut, które weszły do produkcji po 2000 roku. Rozbudowaliśmy też naszą ofertę skraplaczy klimatyzacji do samochodów azjatyckich.
NRF - Łukasz PiątekFirma jest producentem łożysk na pierwszy montaż – od podstawowych stożkowych po łożyska z piastą koła i czujnikiem ABS. Na targach pokazała także układy rozrządu, napędu osprzętu czy elastyczne koła pasowe, a także specjalistyczne narzędzia potrzebne do ich montażu, które dostarcza strategiczny partner – firma HaZet.
Wydaje się, że wciąż wiedza mechaników jest płytka i ogólnikowa. Można powiedzieć, że wiedzą że dzwoni w kościele, ale nie wiedzą w którym. Nie wiedzą na przykład dlaczego dane łożysko powinno być montowane akurat tą stroną, a nie inną. Oczywiście, świadomość mechaników jest wyższa niż choćby kilka lat temu, ale wciąż warto o tym mówić, żeby później unikać reklamacji z powodu nieprawidłowego montażu.
NTN-SNR - Jacek DziadkowiecJest to generalny dystrybutor włoskiej firmy Fenice. Na targach prezentował urządzenia do czyszczenia tapicerki oraz felg przy użyciu gorącej pary, ale także kompletny system do czyszczenia i odnawiania skórzanej tapicerki.
System sprzedajemy w dwóch wersjach. Pierwsza to smart repair dla komisów samochodowych, gdzie mniej dba się o jakość, a bardziej o efekt i szybkość. Druga jest dla renowatorów, którzy pracują wolniej, ale za to mogą osiągnąć długotrwały efekt. Z powodzeniem można tego zestawu używać na myjni - wprawdzie przy stosowaniu go trzeba przestrzegać kilkunastu procesów technologicznych, ale nie jest to budowa statków kosmicznych . Każdy kto zajmował się detailingiem spokojnie sobie z tym poradzi.
Ottimo Systems - Łukasz GrabińskiProducent oświetlenia pokazał gamę swoich żarówek, ale największym zainteresowaniem cieszyły się zestawy świateł do jazdy dziennej.
Prezentujemy nasz najnowszy model, który wkrótce wprowadzimy na rynek. Są to światła okrągłe, które poza funkcją świateł do jazdy dziennej mogą pełnić rolę świateł przeciwmgłowych, a nawet doświetlać zakręty, o ile samochód jest wyposażony w taką funkcję. Z naszych obserwacji wynika, że ten segment rynku bardzo intensywnie się rozwija, tym bardziej że widać wręcz modę na światła LED-owe. Niektóre modele samochodów, jak na przykład Skoda Octavia, mają wprawdzie fabryczne światła do jazdy dziennej, ale z żarówkami. Kierowcy wolą mimo to założyć dodatkowe światła LED o wyraźnym białym świetle.
OSRAM - Tomasz JurczyńskiNa stoisku tej firmy można było zobaczyć ofertę żarówek halogenowych i ksenonowych. Mechaników bardziej interesowały jednak produkty im dedykowane.
Mamy lampę Penlight Premium, która jest kompaktowa, ma silne diody LED i można ją zamocować na obrotowym magnesie. Ciekawą funkcją jest możliwość korzystania z rozproszonego światła lub strumienia skupionego jak w latarce.
Philips Lightning Poland - Tarek Hamed
Nowością były też światła do jazdy dziennej zbudowane w technice Light Guide, czyli pozbawione pojedynczych diod.
Na stoisku organizatora targów można było zobaczyć przede wszystkim markowe narzędzia.
Od klientów, którzy nas odwiedzają, słyszymy, że nie chcą już tanich narzędzi czy taniego wyposażenia. Nasza oferta jest od zawsze oparta na producentach z wieloletnią tradycją, którzy siłą rzeczy się cenią. Początkowo trudno nam było konkurować z narzędziami i wyposażeniem z dalekiego wschodu, które były kiepskiej jakości, ale za to śmiesznie tanie. Teraz widzimy, że klientom to już się przejadło, że mają już dość rzeczy byle jakich. Warsztatów już nie stać na to, żeby w skutek awarii zostać bez narzędzi pracy.
ProfiAuto - Witold RogowskiSogefi Group prezentowała na targach filtry marki Purflux.
Mamy pełną ofertę filtrów, którą obecnie rozszerzamy także na samochody nie-francuskie, podpisując kontrakty na dostawy na pierwszy montaż z producentami samochodów z Niemiec czy Włoch. Wszystkie filtry, które wprowadzamy w ten sposób do produkcji są praktycznie od razu dostępne także dla odbiorców aftermarketowych.
Sogefi - Bartosz SieradzkiKolejna firma będąca dostawcą Moto-Profilu. RTS jest hiszpańskim producentem przegubów i części układu zawieszenia, który w tym roku obchodzi trzydziestolecie swojej działalności. Całość produkcji firmy trafia na aftermaket, a każdego roku oferta poszerza się o ok. 300 referencji.
Moto-Profil należy do naszych największych klientów, dlatego jesteśmy szczęśliwi mogąc wspierać sprzedaż tego dystrybutora swoją obecnością na targach.
RTS - Inaki PrietoWłoski producent pomp wody sprzedaje w Polsce swoje produkty za pośrednictwem firm Moto-Profil i Kolpax.
Można powiedzieć, że na katowickich targach swoją premierę ma nasz zestaw montażowy pompy wody, który powstał wspólnie z firmą INA. W tym zestawie, zapakowanym w pudełko z logo Saleri znajduje się nasza pompa wody wraz z zestawem montażowym firmy INA w pudełku z logo tej firmy. Dzięki temu nabywca zawsze ma pewność pochodzenia zakupionych elementów.
Saleri - Sara Turella
Firma ta jest jednym z niewielu producentów pomp wody, którzy są jednakowo zaangażowani i w aftermarket, i w produkcję na pierwszy montaż, dostarczając pompy wody dla BMW, General Motors, Fiata, Ferrari i Forda.
amy bardzo silnie rozwinięty dział badań i rozwoju, który projektuje i testuje pompy wody na potrzeby silników spełniających normę czystości spalin Euro 6. Będą to pompy wody napędzane elektrycznie, których wydajność nie będzie już zależna od obrotów silnika, co pozwoli na optymalizację procesu spalania i ograniczenie zużycia paliwa. Przewidujemy, że już za 6-7 lat takie pompy trafią także na aftermarket.
- Sara TurellaProducent takich marek jak INA, LuK i FAG postawił w tym roku na prowadzenie szkoleń dla odwiedzających targi.
Zwracamy uwagę na nowe produkty, z którymi mechanicy nas nie kojarzą albo wciąż myślą, że lepiej zwrócić się o pomoc do ASO. Mówimy tu o wymianie łożyska w kole Mercedesa Sprintera lub VW LT, gdzie teoretycznie trzeba zdemontować całą zwrotnicę. Przy użyciu naszego przyrządu można to zrobić bez tego demontażu co oznacza, że nie trzeba po takiej naprawie robić od początku geometrii. To ogromna oszczędność czasu.
Schaeffler - Jacek BąkPolski producent chemii motoryzacyjnej prezentował swoje produkty przeznaczone zarówno dla kierowców, jak i warsztatowców.
Z niepokojem obserwujemy tendencję, że warsztaty starają się ograniczać koszty napraw dla klientów rezygnując z użycia odpowiednich środków chemicznych, które są konieczne by naprawy wykonywać prawidłowo. Dlatego prezentujemy naszą ofertę na targach ProfiAuto Show.
SJD - Dominik SzymankiewiczNa stoisku prezentowane były przede wszystkim elementy miękkie zawieszenia samochodu. Firma Tedgum ma własny dział prototypów i – na podstawie sygnałów z rynku – każdego miesiąca wprowadza do swojej oferty kilkanaście nowych pozycji. Często są to elementy, które stanowią tańszą alternatywę dla części sprzedawanych w ASO z logo producenta pojazdu.
Na przykład w naszej ofercie można znaleźć podporę wału Cardana do Volkswagena Touarega. Dealerzy VW sprzedają cały wał wraz z podporą, co jest bardzo drogie. U nas można kupić zarówno samą podporę, jak i nawet tylko łożysko do niej, a dodatkowo oferujemy jeszcze przyrząd do montażu tej części.
Tedgum - Ireneusz PawłowskiProducent urządzeń diagnostycznych i obsługi klimatyzacji specjalnie na targi ProfiAuto Show przygotował premierę, która prezentowana była także na odbywających się równolegle targach w Bolonii. To urządzenie NanoService Clima.
Jest to najnowszy interfejs do diagnostyki układu klimatyzacji, który może zostać połączony z naszą maszyną do obsługi klimatyzacji. To kompleksowa propozycja dla warsztatów, ponieważ jednocześnie mamy urządzenie, które obsługuje klimatyzację od strony hydraulicznej, ale gdy jest problem z elektroniką sterującą klimatyzacją, mamy możliwość wpięcia się w złącze diagnostyczne samochodu i z poziomu naszego urządzenia przeprowadzenia diagnostyki układu klimatyzacji. Mamy dostęp do komunikatów błędów, do stanów urządzeń wykonawczych, można każdy element testować oddzielnie, jest nawet opcja autoprzyuczania siłowników klap.
Texa Poland - Marcin GębalaHitem stoiska tego producenta na hali głównej Spodka były demonstracje wymiany bębnów hamulcowych przy użyciu tzw. Super Kit.
Jest to pre-montowany na wymiar roboczy nowego bębna zestaw szczęk ze sprężynkami. Zapina się to na tarczę kotwiczną, podpina się cylinderek i linkę hamulcową - i gotowe. Wszystko trwa - jak pokazali uczestnicy prezentacji - nieco ponad dwie minuty na jedno koło, a standardowo taka wymiana w warsztacie trwa około godziny.
TRW - Sławomir GóralewskiFrancuska firma miała aż dwa stoiska – jedno na lodowisku, przy wejściu na targi, a drugie na głównej hali Spodka.
Promujemy nowość jaką są wkłady filtrów kabinowych z polifenolem, które są idealne dla alergików. Zapraszaliśmy także na nasze szkolenia z wymiany sprzęgła czteroelementowego oraz obsługi klimatyzacji.
Valeo - Agata TomaszewskaNiemiecki producent zaprezentował jednostkę sterującą automatycznymi skrzyniami biegów.
Dzięki temu oferujemy warsztatom kompleksowe rozwiązanie - filtr oleju do skrzyni biegów, komplet uszczelek oraz jednostkę sterującą. To idealne rozwiązanie, które daje oszczędność czasu i pieniędzy.
Vierol - Andreas FriesenFirma prezentuje kompleksową ofertę uszczelnień silnikowych zarówno do samochodów osobowych jak i ciężarowych: uszczelki pod głowicę, pod misy olejowe, uszczelniacze trzonków zaworowych, wałów korbowych, wałków rozrządu oraz silikonowe szczeliwa techniczne.
W tym roku wprowadziliśmy kompletną gamę uszczelnień pod turbosprężarki, czyli wszystkie elementy począwszy od śrub, szpilek poprzez nakrętki, flansze uszczelniające i uszczelki, które stosowane są przy wymianie turbosprężarek.
Victor Reinz - Bartosz CzubaPolski producent artykułów chemicznych oraz lakierniczych prezentował na targach swoje produkty.
Mamy specjalną emulsję do prac lakierniczych, która znakomicie takie prace ułatwia, a oprócz tego jest biodegradowalna, zgodna z trendami światowymi.
Wesco - Ewa SiwińskaNa stoisku tej polskiej firmy można było zobaczyć urządzenia do „zarabiania” przewodów hamulcowych.
Takie urządzenie bardzo ułatwia pracę mechanika, który w ciągu zaledwie dwóch minut może sam wykonać przewód hamulcowy gotowy do zamontowania w samochodzie klienta. To duża oszczędność czasu, bo nie trzeba zamawiać takiej części i czekać na jej dostarczenie.
WP - Rafał LanczykWiększość sprzedaży tej firmy w Polsce przechodzi przez Moto-Profil, jednak części tej marki można znaleźć w ofercie także innych polskich dystrybutorów.
Na targach prezentujemy nowości: zestawy szczęk hamulcowych oraz zestawy hamulców, czyli tarcza plus klocki plus elementy montażowe, które sprzedajemy pod jednym numerem referencyjnym.
Zimmermann - Krzysztof Załuski
Zdjęcia: Anna Dworakowska