Kierownicy warsztatów są zainteresowani prostymi, nieczasochłonnymi zleceniami, które można szybko wycenić i równie szybko zrealizować. Wymiana klocków, tarcz hamulcowych, oleju to zwykłe czynności serwisowe z którymi poradzi sobie każdy mechanik. Tego typu naprawy to czysty zysk, wyrażony liczbą obsłużonych zleceń. Co zrobić, aby te szybkie zlecenia pojawiały się częściej? Rozwiązaniem jest obsługa serwisowa flot samochodowych i partner, który dostarczy klientów oraz oprogramowanie wspierające proces realizacji takich usług.
INTER-TEAM Fleet Management zajmuje się obsługą flot samochodowych. Współpracuje w tym celu z licznymi warsztatami na terenie całego kraju, które świadczą usługi o określonym standardzie i potencjale do prowadzenia prac serwisowo-naprawczych. Aby zapewnić płynność współpracy, potrzebna była platforma, dzięki której realizacja zleceń przebiegałaby w sposób możliwie najprostszy dla wszystkich stron procesu – mówi Aleksandra Balcewicz, zastępczyni kierowniczki sprzedaży usług flotowych.
Program „Mój Warsztat” wykorzystujemy w codziennej komunikacji z warsztatami. Korzystamy przede wszystkim z wbudowanego czatu, ale gdy mechanik potrzebuje, np. pokazać nam rozleglejsze uszkodzenie, może – z poziomu programu – zrobić zdjęcie lub nagrać film i nam je szybko wysłać. Ułatwia to podejmowanie decyzji związanych z naprawą, ale także zachowuje całą korespondencję z warsztatem w jednym miejscu (nie tylko w obrębie jednego programu, ale także w obrębie jednego zlecenia). Ani my, ani warsztat nie tracimy czasu na szukanie maili, zdjęć, opisów rozrzuconych na przestrzeni kilku dni w programie pocztowym. Wszystko jest pod ręką i łatwo dostępne dzięki czemu komunikacja przebiega bezproblemowo. Jest to szczególnie istotne w zleceniach flotowych, gdzie obsługujemy kilkaset aut tygodniowo. Łatwo wrócić do korespondencji, odświeżyć sobie jej przebieg w kilka minut.
Kolejną zaletą jest integracja programu z platformą handlową INTER-TEAM. Dobór części odbywa się już na etapie zlecania naprawy. Warsztat otrzymuje komplet informacji dotyczących zakresu prac oraz już zamówione części, które są uwidocznione w systemie. Jeżeli – z jakichś powodów – części zostały niewłaściwie dobrane do konkretnego modelu pojazdu, warsztat może zamówić nowe nie wychodząc poza program – dodaje Aleksandra Balcewicz.
Warsztaty współpracujące z INTER-TEAM Fleet Managment nie tracą czasu i pieniędzy na zbędną administrację związaną z obsługą pojazdów flotowych. Cały ciężar spoczywa na zleceniodawcy, a wykorzystanie w tym celu programu „Mój Warsztat” redukuje czas związany z obsługą pojazdu do niezbędnego minimum. Z chwilą przyjęcia zlecenia warsztat wie, że umówiony na serwis pojazd pojawi się na stanowisku o określonej godzinie, a części do zgłoszone naprawy będą dostarczone odpowiednio wcześnie, aby naprawa przebiegła w sposób niezakłócony.
Model współpracy w programie „Mój Warsztat” jest bardzo wygodny i uruchamiamy go w każdym współpracującym z nami warsztacie. Pozwala nam to zachować kontrolę nad prowadzonymi naprawami, a mechanicy mogą skupić się na realizacji zlecenia. Dodatkową wartością dla współpracujących z nami warsztatów jest możliwość korzystania z pozostałych funkcjonalności oprogramowania, dzięki którym warsztaty zyskują narzędzia do rozwinięcia swojej codziennej pracy – terminarz, zaawansowany system zarządzania pracą, możliwość wystawiania faktur czy moduł do zarzadzania przechowalnią opon – podsumowuje Aleksandra Balcewicz.
Sama wymiana i przechowywanie opon mogą okazać się dobrym pomysłem na rozwiniecie już istniejącej działalności warsztatowej lub wulkanizacyjnej, albo zupełnie odrębnym biznesem. Według badania firmy Goodyear, przeprowadzonego w 2022 roku, ponad 80% polskich kierowców deklaruje, że zmienia opony na sezon zimowy. Rynek jest więc duży, a potrzeby klientów rosną wraz ze zwiększającymi się rozmiarami opon i felg.
Przenoszenie koła o średnicy 13, 14 czy 15 cali do piwnicy czy garażu nie było uciążliwe. Nawet gdy wymieniało się komplet kół na ogół mieściły się one do bagażnika, a ich ciężar był akceptowalny. W dobie pojazdów, gdzie średnica koła 16 cali wydaje się mała, zarówno jego gabaryt jak i ciężar robią już swoje. Masa 13 calowej felgi z założoną oponą wynosi ok 12 kg. Felga 17 calowa z oponą mogą ważyć ok 21 kg. A co w przypadku kół o rozmiarach 20 cali i więcej? Biorąc to pod uwagę przechowalnia wydaje się nie tylko wygodna, ale także praktyczna – mówi Jacek Adamus, kierownik działu współpracy z warsztatami.
Firmy działające już w tym sektorze lub rozważające rozwinięcie tej formy działalności powinny mieć na uwadze to jak istotnym elementem tego biznesu jest właściwy system zarządzania. Przechowywanie wielu opon czy zestawów opon z felgami, powinno poprzedzać wprowadzenie odpowiedniego sposobu składowania i wyszukiwania. Trudno bowiem wyobrazić sobie pracę ze składowaniem kilkuset zestawów opon bez możliwości szybkiej weryfikacji, gdzie dany zestaw jest ulokowany, do kogo należy i kiedy powinien zostać przygotowany do wydania klientowi. Można to robić na wiele sposobów poczynając od tabelki w Excelu, ale rozwiązanie dedykowane jest o wiele prostsze i szybsze.
Przechowalnie opon to dobry pomysł na biznes, który najlepiej sprawdza się w modelu łączonym z punktem wymiany. W INTER-TEAM oferujemy wszystkie niezbędne narzędzia i urządzenia, które pozwolą każdemu zainteresowanemu tą formą działalności, uruchomić swoją firmę od podstaw lub doposażyć już istniejący warsztat. Wisienką na torcie jest program „Mój Warsztat”, który dopełnia całość i pozwala na swobodne zarządzanie magazynem, warsztatem, zleceniami i fakturami – dodaje Jacek Adamus.
INTER-TEAM Fleet Management stale rozwija współpracę z firmami oferującymi usługi z zakresu wymiany i przechowywania opon. Wszystkich zainteresowanych podjęciem współpracy z nami w tym obszarze zapraszam do kontaktu z naszym biurem – podsumowuje Aleksandra Balcewicz.
W przypadku chęci podjęcia współpracy w zakresie napraw lub wymiany i przechowywania opon dla klientów flotowych, prosimy o kontakt z p. Aleksandrą Balcewicz z INTER-TEAM Fleet Management pod numerem: +48 795 161 638 lub adresem email: aleksandra.balcewicz@inter-team.com.pl
Aby dowiedzieć się więcej o programie “Mój Warsztat” i umówić się na jego prezentację, należy skontaktować się z przedstawicielem handlowym lub najbliższym oddziałem INTER-TEAM. Można także pozostawić swoje dane kontaktowe, korzystając z formularza online, a przedstawiciel INTER-TEAM skontaktuje się zwrotnie, odpowie na wszelkie pytania i zaproponuje termin spotkania.
Artykuł sponsorowany przez INTER-TEAM