Projekt ustawy o badaniach technicznych w Komisji Infrastruktury | MOTOFAKTOR

Projekt ustawy o badaniach technicznych w Komisji Infrastruktury

Projekt ustawy o badaniach technicznych pojazdów jest już po pierwszym czytaniu w Sejmie. 4 października 2022 r. Komisja Infrastruktury ma przedstawić sprawozdanie z projektu.

 

Przypominamy, że projekt, nad którym trwają prace ma w założeniu implementować Dyrektywę 2014/45/UE oraz wprowadzić zmiany w systemie badań technicznych pojazdów.

 

Wśród istotniejszych zmian, które ma wprowadzić ustawa są:

 

  • przekazanie nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego;
  • kontrolowanie SKP przez starostów;
  • egzaminowanie kandydatów na diagnostów przez Dyrektora ITS;
  • obowiązkowa dokumentacja fotograficzna obecności pojazdów na badaniu;
  • dla kierowców większa elastyczność, jeśli chodzi o przyjazd na badanie (do 30 dni przed terminem wyznaczonym i nie więcej niż 30 dni po tym terminie);
  • pojawienie się opłaty karnej za badanie wykonane więcej niż 30 dni po upływie terminu wyznaczonego;
  • nowe katalogi kar dla przedsiębiorców i diagnostów.

 

Ważniejsze zmiany wymieniliśmy TUTAJ.

 

Jeśli projekt zostanie przyjęty w parlamencie i podpisany przez prezydenta, to wejdzie w życie 1 stycznia 2023 r., z pewnymi wyjątkami,  które mają zacząć obowiązywać z dniem następującym po dniu ogłoszenia ustawy.

 

Diagności ze stacji kontroli pojazdów będą pod koniec września protestować w Warszawie. O sytuacji SKP rozmawiamy z Marcinem Barankiewiczem, prezesem zarządu PISKP.

 

Źródło: PISKP

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).