Projekt ustawy został przyjęty przez Sejm już na początku stycznia tego roku, ale później – 10 stycznia – trafił do Senatu, który wniósł do niego poprawki. Z kolei 22 stycznia poprawki Senatu zaakceptowała sejmowa Komisja Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa, a dzień później, 23 stycznia zaakceptował je Sejm.
Oznacza to, że do końca trwającego półrocza – do 30 czerwca 2020 roku – będzie można prowadzić ewidencję odpadów „po staremu” w formie papierowej. Potem w ciągu miesiąca (do 31 lipca br.) dane z niej trzeba będzie dopisać do bazy BDO.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami od 1 stycznia 2020 r., dokumenty ewidencji odpadów sporządza się za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – BDO. Przepisy dotyczą m.in. warsztatów samochodowych.
Teraz ustawa trafi do podpisu prezydenta. Pełna treść ustawy znajduje się TUTAJ.
Ministerstwo Klimatu informowało na początku stycznia tego roku, że przez pewien czas organy kontroli będą pouczać i pomagać przedsiębiorcom, zamiast nakładać kary za niedopełnienie obowiązku rejestracji w BDO.
Więcej o ewidencji odpadów BDO w naszym artykule “Kto musi posiadać wpis do BDO“.