Hałas może być skutkiem usterki panewek, wtryskiwaczy, sworzni tłokowych ale statystycznie najczęściej hałasują hydrauliczne popychacze zaworów.
Jednym z elementów konstrukcyjnych tych części jest … olej silnikowy. Tworzy on poduszkę rozdzielająca elementy popychacza. Gdy olej jest słabej jakości lub jest wymieniany zbyt rzadko, bardzo często dochodzi do zatkania kanałów doprowadzających olej do kompensatora. A wtedy zanika poduszka olejowa i metal styka się z metalem co generuje charakterystyczny klekot. Najbardziej czuła jest szczelina wyrównująca cylinder i tłok zaworem sterującym i sam zawór popychacza. Rozmiar szczeliny i charakterystyka zaworu są dopasowane do lepkości oleju. Zamiana oleju lub pogorszenie jego właściwości np. przez wydłużenie interwału jego wymiany, może doprowadzić do usterki popychacza. Usterka tego elementu objawia się głośnym stukaniem i przyspiesza zużycie wszystkich współpracujących elementów układu rozrządu tj. wałka rozrządu, dźwigienek zaworowych i popychaczy.
W takiej sytuacji, w pierwszej kolejności należy wypłukać układ olejowy środkiem Engine Flush 2662, a następnie wlać świeży olej dedykowany do silnika. Płukanie udrażnia kanały olejowe, szczelinę tłoka i zawór sterujący. W wielu przypadkach po takim zabiegu silnik zaczyna pracować normalnie.
W takiej sytuacji pozostaje wymiana popychaczy i elementów współpracujących na nowe. Niestety w wielu starszych samochodach taka operacja będzie nie opłacalna dlatego warto rozważyć zastosowanie środka Liqui Moly .
Wyciszacz popychaczy to dodatek na bazie estrów, który trwale powleka metalowe elementy silnika warstwą smarną . Dzięki dodatkowej ochronie hałas uszkodzonych elementów jest mocno tłumiony dzięki czemu silnik pracuje znacznie ciszej.
Dodatek nie zwiększa lepkości oleju i jest w pełni bezpieczny dla silnika.
Artykuł sponsorowany przez Liqui Moly