KYB jest dostawcą amortyzatorów osi przedniej i tylnej do tego modelu na oryginalne wyposażenie. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w Mitsubishi ASX [02.10-] wynosi 1,2 godziny.
Poniżej prezentujemy czynności, jakie należy wykonać podczas demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Mitsubishi ASX:
1. Zdjąć koło.
2. Odkręcić nakrętkę uchwytu przewodu hamulcowego.
3. Odkręcić nakrętkę mocującą łącznik stabilizatora.
4. Za pomocą podnośnika podeprzeć piastę wraz ze zwrotnicą i półosią napędową.
5. Odkręcić 2 dolne śruby mocujące amortyzator ze zwrotnicą.
6. Zabezpieczyć półoś napędową aby nie opadła.
7. Odkręcić 3 górne nakrętki mocujące kolumnę amortyzatora (przytrzymać amortyzator jedną ręką aby nie upadł).
8. Wyjąć kolumnę amortyzatora od dołu i umieścić właściwie w odpowiednim ściskaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściskaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontować wszystkie elementy i sprawdzić dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo – ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.
9. Zwrócić uwagę na odpowiednią pozycję sprężyny w dolnym tależu oporowym.
10. Umieścić nowy amortyzator KYB, sprężynę zawieszenia, zestaw montażowy górnego mocowania, oraz zestaw osłonowo – ochronny w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą i zmontować całą kolumnę używając odpowiedniego momentu dokręcania.
UWAGA: Należy pamiętać o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie wolno używać narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju i uszkodzenia amortyzatora. Należy używać tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.
11. Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonać w odwrotnej kolejności jak przy demontażu, pamiętając o stosowaniu odpowiedniej procedury montażu z zastosowaniem właściwych momentów dokręcania.
12. Po opuszczeniu pojazdu na koła dokręcić górne śruby mocujące kolumnę amortyzatora właściwym momentem.
KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.
KYB zaleca również, aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.
Poniżej cały proces w formie wideo: