Stukanie, hałas podczas obracania kierownicy, ściąganie auta na bok podczas jazdy na wprost, nierówno zużywające się opony – to typowe objawy zgłaszane przez kierowców w warsztacie, które mogą świadczyć o awarii przekładni kierowniczej.
We współczesnych samochodach, zbyt duże luzy w układzie kierowniczym mogą wystąpić relatywnie szybko. Nikogo nie trzeba przekonywać, że jest to ten rodzaj usterki, który ma duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy, więc bardzo ważne jest, aby awarię wykryć w odpowiednim momencie i skutecznie ją zlikwidować.
Jak wiemy z profilaktyką wśród polskich kierowców wciąż jest kiepsko i przeważnie udają się oni do warsztatów dopiero wtedy, kiedy coś już ewidentnie się zepsuło. Nie inaczej jest w przypadku przekładni kierowniczych.
Większość kierowców, użytkując auto na co dzień nie jest w stanie natychmiast zauważyć zachodzących drobnych zmian w charakterystyce układu kierowniczego pojazdu. Zazwyczaj orientują się, że z przekładnią kierowniczą jest coś nie tak dopiero wtedy, gdy objawy mocno dają o sobie znać i potrzebna jest pilna interwencja mechanika.
W niektórych przypadkach naprawa przekładni kierowniczej jest możliwa w warsztacie, który dokonuje jej demontażu – np. poprzez wymianę drążka kierowniczego. Często okazuje się jednak, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zlecenie usługi regeneracji wyspecjalizowanej firmie lub po prostu wymiana przekładni na nową, sprawną.
Koszt zakupu nowej przekładni w wielu przypadkach wynosi kilka tysięcy złotych, co dla właścicieli – głównie kilku lub kilkunastoletnich – pojazdów jest kwotą zaporową.
Zazwyczaj nie warto decydować się na najtańsze przekładnie, produkowane zwykle na Dalekim Wschodzie, których trwałość, ze względu na zastosowane przy produkcji surowce i podzespoły jest bardzo niska. Rozsądnym rozwiązaniem, zarówno pod względem kosztów jak i jakości jest fabryczna regeneracja. Warto zatem rozważyć zakup części fabrycznie regenerowanej.
Przekładnia kierownicza jest jednym z tych elementów, które idealnie nadają się do regeneracji w warunkach fabrycznych. Część poddana takiej usłudze ma parametry identyczne z tymi jakie oferuje nowy produkt.
W lipcu tego roku firma Inter Cars wprowadziła do oferty przekładnie kierownicze marki Treezer, które zapewniają trwałość, niezawodność i bezpieczeństwo w rozsądnej cenie. Aktualnie oferta obejmuje ponad 31 referencji dostępnych od ręki przekładni do najbardziej popularnych samochodów. Produkty objęte są 24-miesięczną gwarancją i są dostępne w całej sieci sprzedaży Inter Cars.
Montaż przekładni kierowniczej po regeneracji fabrycznej gwarantuje uzyskanie odpowiednich parametrów jazdy przez pojazd. Wszystkie elementy narażone na zużycie zostają w takim procesie wymienione na nowe, ustawiony zostaje także właściwy luz w układzie, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Regenerowana przekładnia to opcja dużo tańsza niż zakup produktu klasy premium, a zarazem o wiele bezpieczniejsza od tanich zamienników niewiadomej produkcji czy części używanych, których stan bywa niemożliwy do oceny. Dzięki regenerowanym częściom rozsądne kosztowo naprawy są możliwe, a mniej pojazdów kończy swój żywot ze względu na brak opłacalności naprawy.
Źródło: Inter Cars