Elektroniczny moduł przepustnicy powietrza jest montowany pomiędzy przepływomierzem powietrza a kolektorem dolotowym. Steruje on ilością zasysanego przez silnik powietrza. W zależności od kąta otwarcia przepustnicy stosunek paliwa do powietrza ulega zmianie.
Pozycja pedału gazu i wszystkie inne dostępne dane jednostki sterującej silnika (ECU) są trwale dopasowane. Na podstawie zmierzonych danych ECU oblicza najlepszą pozycję przepustnicy.
Sterowanie przepustnicy jest kontrolowane przez sygnał z jednostki sterującej silnika (ECU). To elektroniczne sterowanie jest konieczne do wydajnej kontroli pracy silnika.
Możliwe uszkodzenia mogą być wywołane przez zanieczyszczenia spowodowane osadami, takimi jak brud, sadza lub inne ciała obce. Dodatkowo przekładnie wewnątrz przepustnicy też są narażone na stopniowe zużycie. Możliwa jest również awaria siłownika lub potencjometru.
Hitachi Astemo ma rozległe i długoletnie doświadczenie w zakresie produkcji elektronicznych przepustnic, ponieważ od wielu dziesięcioleci zaopatruje w nie wszystkich znanych producentów pojazdów.
Dziś Hitachi Astemo ma w swojej ofercie ponad 80 produktów. Przy dzisiejszej ofercie jest w stanie pokryć park samochodowy obejmujący w naszym regionie ponad 40 mln pojazdów.
W ramach ogólnego rozwoju produktów i asortymentu w najbliższej przyszłości Hitachi Astemo planuje poszerzenie oferty o kolejne pozycje w rodzinie elektronicznych przepustnic.