Akcja bezpłatnego testowania amortyzatorów dobiega końca. Jeśli jeszcze nie sprawdziłeś amortyzatorów w swoim aucie, to możesz to zrobić a zbliżających się dniach w następujących miastach:
Dotychczasowy przebieg akcji podsumowuje Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny IHR Warszawa – przedstawiciela marki Bilstein w Polsce.
Badanie zawieszenia odbywa się na shocktesterze przy użyciu metody EUSAMA, która polega na mierzeniu częstotliwości rezonansowej. Płyta najazdowa, na której stoi koło pojazdu, jest ustawiana w drgania o amplitudzie około 6 mm przy częstotliwości 24-25 Hz. Po zakończeniu impulsu, mierzy się siłę nacisku koła na płytę, a następnie obserwuje stopniowe wygasanie drgań. Częstotliwość, przy której obserwuje się najmniejszą siłę nacisku, to właśnie częstotliwość rezonansowa. Jeśli podczas testu koło odrywa się od płyty, oznacza to całkowicie niesprawny amortyzator.
Wskaźnik EUSAMA porównuje minimalną siłę dynamiczną przyczepności opony do podłoża z siłą statyczną. Jeśli wynik jest poniżej 20%, oznacza to zużycie amortyzatorów na tyle poważne, że wymagają one natychmiastowej wymiany.
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?