Przewód jest zamknięty w elastycznej, odpornej na ciśnienie osłonie z polietylenu. Osłona ze względu na swój charakter może również ułatwiać przenoszenie mocy przez złożone, zakrzywione obszary.
Podczas wymiany należy zadbać o to, aby zamontować prawidłowe długości kabli (patrz specyfikacja producenta), kolory i końce.
Szyna podłużna
- tylne mocowanie
- przednie mocowanie
Usuwanie
- Przechylić kabinę lub otworzyć maskę (zaciągnąć hamulec postojowy!).
- Zdejmij osłonę kabli.
- Poluzuj szary kabel z pokrywy (haczyk z zadziorami musi być złożony).
- Zdejmij linkę Bowdena z dźwigni zmiany biegów za pomocą specjalnych szczypiec (Volvo 9990091) lub odpowiedniego narzędzia.
Ważne: linka Bowdena ulegnie uszkodzeniu, jeśli zostanie zagięta.
- Zdejmij osłonę linki Bowdena z obudowy regulatora.
- Odłącz linkę Bowdena od dźwigni prowadnicy zmiany biegów
Montaż
- Ważne: Najpierw podłącz kable Bowdena do obudowy regulatora! Zamontuj i zaciśnij linkę Bowdena. Linka Bowdena dla dźwigni zmiany biegów (szara) znajduje się w górnym przejściu linki Bowdena, oznaczonym na niebiesko na obudowie regulatora.
- Poprowadź linkę Bowdena w pojeździe.
Ważne: linki różnią się w zależności od typu pojazdu (przestrzegaj specyfikacji producenta).
Nie skręcaj razem ani nie zginaj linek Bowdena.
- Zamontuj linki Bowdena w dźwigni zmiany biegów.
- Zabezpiecz linkę Bowdena i sprawdź, czy działa płynnie.
- Zamontuj osłonę linek Bowdena w obudowie sterownika.
- Zamontuj osłonę linek Bowdena w dźwigni zmiany biegów.
- Przechyl kabinę z powrotem lub zamknij maskę.
Po instalacji należy sprawdzić następujące funkcje:
a. Czy można bez problemu odchylić kabinę?
b. Czy linki Bowdena wracają do właściwej pozycji po pochyleniu kabiny?
c. Czy można włączyć biegi przy użyciu normalnej siły?
Uwaga: Jeśli przełożenie jest trudne, sprawdź ponownie prawidłową instalację linek Bowdena przeznaczonych dla pojazdu. Nie smaruj ich!
Link do produktu
Źródło: Diesel Technic