Istnieje wiele powodów powstawania wycieków z turbosprężarki, a głównym czynnikiem najczęściej są nieprawidłowe ciśnienia w obudowie sprężarki i turbiny.
„Przed demontażem turbosprężarki mechanicy powinni sprawdzić lokalizację wycieku oleju, ponieważ w zależności od tego, gdzie znajduje się wyciek, można postawić różne diagnozy. Ponad 90 procent awarii turbosprężarek jest konsekwencją innych problemów, więc identyfikacja pierwotnej przyczyny przed wymianą turbosprężarki jest kluczowa” – mówi, Marian Figura.
Szukając przyczyn wycieków oleju po stronie kompresji turbosprężarki, warto zacząć od sprawdzenia węża wlotu powietrza pod kątem uszkodzeń, pęknięć, nieszczelności i nieprawidłowego montażu.
Po stronie turbiny wycieki oleju mogą być spowodowane przez wypaczone kołnierze wydechowe, nieprawidłowe uszczelki lub pęknięcia w obudowie turbiny – coś, co czasami jest widoczne tylko wtedy, gdy turbosprężarka jest gorąca.
Jeśli w przewodzie powrotnym oleju występuje załamanie, zagięcie lub częściowa blokada, spowoduje to wzrost ciśnienia oleju w obudowie łożyskowań co doprowadzi do wycieków zarówno od strony turbiny, jak i sprężarki.
Warto zauważyć, że usunięcie rur dolotowych lub wydechowych w celu sprawdzenia turbosprężarki pod kątem wycieków oleju spowoduje powstanie nieszczelności. Powoduje to spadek ciśnienia, który umożliwia wyciek oleju z turbosprężarki.
Aby zapobiec wyciekom oleju podczas montażu turbosprężarki, technicy powinni upewnić się, że układy powietrzne i spustowe oleju są wolne od wszelkich zatorów. Powinni oni zawsze montować uszczelki olejowe odpowiednie dla turbosprężarki. Zaleca się również, aby nie używać silikonu do uszczelniania wlotu i odpływu oleju. Silikon może łatwo ulec oderwaniu, a w rezultacie ograniczyć lub zablokować kanały olejowe.
Technicy pracujący przy turbosprężarkach powinni również sprawdzić układ wydechowy pojazdu, w tym filtr cząstek stałych i katalizator, aby upewnić się, że nie ma żadnych nieszczelności ani blokad.
Więcej informacji nt. wycieku oleju w turbosprężarkach można znaleźć na dedykowanej stronie Melett.
Stosowanie odpowiednich części i wysokiej jakości sprzętu ma kluczowe znaczenie dla udanej regeneracji turbosprężarki.
ASC Melett są zaangażowane we wspieranie niezależnych warsztatów samochodowych w zakresie najwyższej jakości napraw turbosprężarek przy użyciu części Melett o jakości OE, tworząc sieć zaufanych specjalistów ds. napraw, którzy dbają o jakość.
Sieć wysoko wykwalifikowanych warsztatów Melett zajmujących się naprawami turbosprężarek w całej Europie została stworzona, aby zapewnić niezależnym warsztatom pewność napraw i wyraźny nacisk na jakość wykonania.
Współpracując z siecią ASC firmy Melett, warsztaty mogą mieć pewność, że wszelkie zapytania są obsługiwane szybko i sprawnie przez warsztaty, które posiadają wiedzę techniczną pozwalającą na dostarczenie kompletnego rozwiązania.
Firma Melett jest znana z produkcji produktów o jakości OE, które pomagają rynkowi części zamiennych do turbosprężarek w wykonywaniu napraw najwyższej jakości. Wszystkie turbosprężarki Melett są budowane, wyważane i testowane w Wielkiej Brytanii zgodnie z najsurowszymi standardami jakości, aby zapewnić wydajność OE podczas pracy.
Marian Figura to pasjonat motoryzacji z 28 letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Pilot w rajdach terenowych, wieloletni fan rajdów samochodowych oraz kierowca sim-racingowy. Przez 10 lat pracował w ASO Volkswagen Audi. Obejmując stanowisko kierownika działu części. Od 13 lat specjalizuje się w regeneracji turbosprężarek, dostarczając klientom nie tylko fachowego wsparcia, ale również najwyższej jakości usług. Po godzinach poświęca czas muzyce i rowerom, a jako menadżer autoryzowanego warsztatu Melett, skutecznie zarządza zespołem inspirując go swoją pasją i wiedzą.
Źródło: Melett