Publiczna sieć ładowania elektrycznych ciężarówek E.ON i MAN | MOTOFAKTOR

Publiczna sieć ładowania elektrycznych ciężarówek E.ON i MAN

W ramach współpracy E.ON i MAN utworzą w Europie około 170 lokalizacji z około 400 stacjami publicznego ładowania elektrycznych ciężarówek.

E.ON i MAN inwestują w nowe stacje ładowania, które zostaną zbudowane wzdłuż istniejącej sieci serwisowej MAN i będą mogły ładować także pojazdy użytkowe innych producentów. W samych Niemczech planuje się utworzenie około 125 lokalizacji. W ten sposób powstanie największa jak dotąd ogólnokrajowa, publiczna sieć ładowania ciężkich pojazdów użytkowych w kraju. Dodatkowe obiekty powstają w Austrii, Wielkiej Brytanii, Danii, Włoszech, Polsce, Czechach i na Węgrzech.

Europa postawiła sobie za cel zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych przez ciężkie pojazdy użytkowe o 90 procent do 2040 r. Mobilność elektryczna jest kluczem do osiągnięcia tego celu. Intensywnie inwestujemy, aby zdecydowanie wzmocnić infrastrukturę dla elektrycznego transportu ciężkich towarów i wyznaczyć kurs na zrównoważoną logistykę i zielone łańcuchy dostaw. Prawie wszyscy główni producenci skupiają obecnie swoje wysiłki rozwojowe na mobilności elektrycznej. Aby dokonać ostatecznego przełomu, potrzebujemy wysokowydajnej infrastruktury ładowania zaprojektowanej na skalę europejską. Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z firmą MAN” – powiedział Leonhard Birnbaum, dyrektor generalny  E.ON.

Aby przejście na mobilność zakończyło się sukcesem, do 2030 roku potrzebujemy w Europie około 50 000 punktów ładowania ciężkich pojazdów użytkowych. Jako producent elektrycznych samochodów ciężarowych wnosimy swój wkład do tego. Cieszę się, że E.ON jest teraz silnym partnerem w zakresie elektryfikacji naszych lokalizacji serwisowych. W ten sposób kładziemy kolejny kamień węgielny pod publiczną sieć ładowania. Jednak nadal pilnie potrzebujemy wsparcia decydentów, aby zbudować tę sieć na dużą skalę” – dodaje Alexander Vlaskamp, ​​dyrektor generalny MAN Truck & Bus.

W pierwszym etapie każdy obiekt zostanie wyposażony w kilka stacji ładowania o mocy 400 kW. Dzięki temu przeciętna elektryczna ciężarówka będzie mogła naładować akumulatory do zasięgu 300 kilometrów w około 45 minut. Później obiekty zostaną zmodernizowane i wyposażone w megawatowy system ładowania MCS. Pierwsze 80 lokalizacji nowej sieci ładowania ma zostać zbudowanych do końca 2025 roku.

Elektryfikacja portfolio produktów MAN nabiera tempa. Pierwsza gotowa do produkcji elektryczna ciężarówka o zasięgu do 800 kilometrów zjedzie z linii produkcyjnej jeszcze w tym roku. MAN planuje także wypuszczenie na drogi swojej pierwszej floty autokarów elektrycznych w roku 2025.

Źródło: MAN

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).