Punkty ładowania EV w unijnym planie odbudowy po COVID-19 | MOTOFAKTOR

Punkty ładowania EV w unijnym planie odbudowy po COVID-19

ACEA i Eurelectric chcą skupienia na infrastrukturze EV w planie odbudowy po pandemii ogłoszonym przez Komisję Europejską.

Oba stowarzyszenia wspierają cel finansowania 1 miliona publicznych punktów ładowania, o którym mowa w planie. Zauważają jednak, że cel ten był już częścią Europejskiego Zielonego Porozumienia i że jest znacznie poniżej tego, co będzie wymagane w rzeczywistości. Według własnych obliczeń Komisji do 2030 r. potrzeba około 2,8 miliona publicznie dostępnych punktów ładowania – około 15 razy więcej niż obecnie w całej Unii Europejskiej.

 

Właśnie dlatego sektory motoryzacyjny i elektryczny połączyły siły, aby podkreślić rosnącą potrzebę pilnego przeglądu przestarzałej już unijnej dyrektywy w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFID). Dyrektywa, która została przyjęta w 2014 r., nie jest zgodna z rozwojem technicznym pojazdów elektrycznych lub technologii ładowania, a także jest źle wdrażania przez państwa członkowskie.

 

Dlatego ACEA i Eurelectric wzywają Komisję do przyspieszenia swoich planów przeglądu AFID w ramach planu naprawy dla Europy. Ta zmieniona dyrektywa powinna wprowadzić znacznie bardziej ambitne podejście do wdrażania punktów ładowania i stacji tankowania wodoru w całej Unii Europejskiej.

 

Rozmieszczenie infrastruktury (szczególnie w sieciach bazowych i kompleksowych TEN-T oraz na obszarach miejskich) powinno być zgodne ze wskaźnikami emisyjności dla pojazdów zero i niskoemisyjnych określonymi przez UE na 2025 i 2030 r. I powinno uwzględniać klasy mocy ładowania punkty i pojemności ładowania pojazdów.

 

Na przykład ciężarówki i autobusy mają różne potrzeby w stosunku do samochodów, jeśli chodzi o infrastrukturę, ze względu na ich wyższe zapotrzebowanie na moc i energię, a także określoną przestrzeń, parking (do ładowania z dnia na dzień) i wymagania dotyczące dostępu.

 

Komisja wyróżnia także sektor budowlany w planie naprawy, przeznaczając fundusze na remonty. ACEA i Eurelectric uważają, że ta „fala renowacyjna” stanowi idealną okazję do zapewnienia, aby punkty ładowania były zintegrowane zarówno z budynkami publicznymi, jak i prywatnymi, dzięki specjalnej puli środków finansowych i powiązanym przepisom.

 

Aby zwiększyć popyt po dramatycznym załamaniu sprzedaży pojazdów w ostatnich miesiącach, plan naprawy UE przewiduje również promowanie „odnawiania czystej floty”.

Musimy szybko podjąć działania w zakresie rozwoju infrastruktury, aby dać konsumentom pewność zakupu pojazdu elektrycznego, a tym samym zagwarantować, że flotę można odnowić w sposób przyjazny dla środowiska.

dyrektor generalny ACEA - Eric-Mark Huitema

Osadzenie czystej mobilności w nowej normalnej Europie wymaga przyspieszenia wprowadzania pojazdów elektrycznych na akumulatory i wdrożenia infrastruktury ładowania, a także modernizacji sieci i opracowania odpowiednich rozwiązań w zakresie przechowywania. Te cztery punkty muszą być centralne i powiązane ze sobą w każdej dyskusji na temat przyszłości mobilności, a także w planach naprawczych.

Sekretarz Generalny Eurelectric - Kristian Ruby

 

Źródło: ACEA

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).