Pure City łączy w jednym modelu biznesowym dwa rozwiązania dla inteligentnych miast: sieć ładowania aut elektrycznych z nowoczesną siecią ekranów cyfrowej reklamy zewnętrznej. Pure City stawia sobie za cel realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Zielone elektrostacje dzięki starannie wybranym lokalizacjom zapewnić mają połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Dynamicznie rozwijająca się spółka we wrześniu zeszłego roku zawiązała dwa partnerstwa technologiczne z doświadczonymi na rynku elektromobilnościowym firmami: Elocity oraz stacjeladowania.com. Obecnie pracuje nad uruchomieniem elektrostacji w innych miastach, przede wszystkim na terenie parków handlowych.
Pierwsze elektrostacje Pure City już działają, potwierdzając, że nasz nowatorski model biznesowy w połączeniu z kompetencjami zespołu przynosi mierzalne efekty. Zgodnie z założeniami realizujemy plan dynamicznego rozwoju zielonej sieci elektrostacji, która do końca 2025 r. ma objąć 750 ładowarek w całej Polsce, przede wszystkim w miastach pow. 20 tys. mieszkańców. Prowadzimy obecnie rozmowy z podmiotami w sprawie umów obejmujących łącznie ponad 400 lokalizacji w całej Polsce. Zielona sieć elektrostacji PureCity, która będzie zasilana energią z certyfikatami zielonego pochodzenia, to konkretna odpowiedź na oczekiwania konsumentów oraz marek, które stawiają na zrównoważony rozwój – podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.
Dwie pierwsze elektrostacje AC o mocy 2×22 kWh zlokalizowane w Warszawie umożliwiają ładowanie jednocześnie czterech pojazdów elektrycznych. Do korzystania z ładowarek Pure City potrzebna jest aplikacja, którą można już pobrać TUTAJ. Elektrostacje Pure City są wyposażone w złącza typu 2 oraz w 55-calowe ekrany LED, które pełnią funkcję cyfrowych nośników reklamy zewnętrznej. Pozwolić ma to Pure City zaoferować kierowcom tańsze lub nawet bezpłatne ładowanie pojazdów. Koszt ładowania mają pokrywać w całości lub w części marki i organizacje korzystające z formatów reklamowych na nowoczesnych nośnikach LED.
Pure City planuje do końca czerwca 2023 r. mieć łącznie podpisanych 100 umów na lokalizacje dla elektrostacji i zrealizować 50 instalacji. Do końca roku planuje mieć nie mniej niż 100 ładujących elektrostacji w całej Polsce. To element konsekwentnie realizowanego planu, by do końca 2025 r. zielona sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej składała się z ponad 750 elektrostacji w miastach o wielkości pow. 20 tys. mieszkańców w całej Polsce.
Cyfrowa reklama zewnętrzna (DOOH) to najszybciej rosnący w Polsce segment branży reklamy zewnętrznej (OOH), który po trzech kwartałach 2022 r. wzrósł o 89,5% r/r. Udział DOOH w całości reklamy zewnętrznej w Polsce wynosi dopiero 18%, podczas gdy na świecie udział ten jest na poziomie 50%. Również polską branżę elektromobilności czeka dynamiczny rozwój. Według prognoz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce w 2025 r. wzrośnie 7 -krotnie, do 247 tys. Warunkiem rozwoju rynku EV jest jednak rozbudowa infrastruktury ładowania. W Polsce na koniec 2022 r. funkcjonowały 5016 punkty ładowania pojazdów elektrycznych. Prognozy PSPA zakładają, że do 2025 r. będzie ich funkcjonować ponad 41 tys., co oznacza 8 – krotny wzrost.
Źródło: Pure City