Podsumowania i plany związane z rozwojem należącej do Inter Cars sieci warsztatowej Q Service Catrol były tematem spotkania, jakie odbyło się 11 stycznia 2020 r. w hotelu Warszawianka w Jachrance.
Ogłoszenie ściślejszej współpracy spółki Inter Cars z producentem środków smarnych, firmą Castrol, ogłoszono ponad rok temu w grudniu 2018 r. Castrol zyskał wówczas pozycję partnera strategicznego sieci Q Service, a cel partnerstwa to stworzenie serwisów o najwyższym standardzie. Serwisy Q Service Castrol zyskały nowy wygląd – oznakowanie oraz jasne i czytelne piktogramy. Obecnie sieć liczy 200 warsztatów.
Ostatnie miesiące pokazały, w jakim kierunku zmierzamy, jak bardzo jesteśmy zdeterminowani, by stworzyć najlepszą i największą sieć warsztatów, jak dużo inwestujemy w szkolenia, czy marketing, by podwyższyć jakość usług oferowanych przez sieć Q Service Castrol.
prezes zarządu Inter Cars S.A. - Maciej Oleksowicz
Ostatni rok sieci Q Service Castrol to nie tylko zmiany wizerunkowe, ale także szkolenia, czy akcje marketingowe. W sierpniu 2018 w Centrum Szkoleniowym Inter Cars odbyło się pierwsze z serii spotkań dla właścicieli serwisów zrzeszonych w Q Service Castrol. Członkowie sieci dowiedzieli się m.in. jak podnieść standard zarządzania serwisem. Oprócz modułów związanych z samą marką, jej siłą i cechami wyróżniającymi ją na rynku, uczestnicy szkolenia poznali też szczegóły wewnętrznego audytu, tajniki wydajnego zarządzania serwisem czy siłę kadry zarządzającej w odniesieniu do jakości budowanej marki.
To duże wyzwanie, by w ciągu roku przeprowadzić takie przedsięwzięcie, ale udało nam się. Idziemy dalej, nie rezygnujemy z naszych wysiłków. Wyzwania na 2020 rok to kolejne 200 warsztatów. Mam nadzieję, że za rok będzie ich już dwa razy więcej.
członek zarządu Inter Cars S.A. - Wojciech Twaróg
Q Service Castrol kojarzony jest najczęściej z usługami mechanicznymi, ale to także inne aspekty serwisowania pojazdów. Sieć kładzie również duży nacisk na akumulatory, opony i klimatyzację.
Niezależnie od tego, w jakim kierunku pójdzie rozwój motoryzacji, czy będą to napędy hybrydowe, czy elektryczne, zawsze w samochodzie będą potrzebne akumulatory, klimatyzacja i opony. Dlatego stawiamy na te usługi i komunikujemy to naszym klientom, by przekonać ich, że Q Service Castrol to szeroki zakres usług.
członek zarządu Inter Cars S.A. - Wojciech TwarógCel strategiczny rozwoju Q Service Castrol to dwukrotny wzrost liczby warsztatów zrzeszonych w sieci – z obecnych 200 do 400. Ale nie tylko. To również sprostanie wyzwaniom, jakie niesie za sobą rozwój motoryzacji i przepisy narzucane przez Unię Europejską.
Zgodnie z unijnym prawem od maja 2022 r. każdy nowy samochód będzie wyposażony w szereg dodatkowych systemów bezpieczeństwa. Stąd plany wprowadzenia promocyjnej oferty wyposażenia serwisów w nowoczesne urządzenia Bosch do kalibracji zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Kolejna nowość to testowane już w dwóch warsztatach samochodowych Q Service Castrol rozwiązanie – InterCars GO. To system monitorowania i powiadamiania o wykrytych nieprawidłowościach w pracy auta, jego zdalnej diagnostyki wraz z możliwością sugerowania klientowi rozwiązań, a wszystko dzięki kostce marki Texa wpinanej w złącze OBD.
Obecnie w Niemczech jeździ już 4 mln samochodów używanych z kostką wpiętą do wejścia OBD. Testujemy to rozwiązanie w dwóch warsztatach w Warszawie. Jest to kolejny element, dzięki któremu wchodzimy na coraz wyższy poziom standardu sieci.
marketing sieci Q Service Castrol - Jakub Gierszyński
Wychodząc na przeciw trendom w rozwoju motoryzacji, Inter Cars planuje także zaoferować członkom Q Service Castrol, dopłaty do uruchomienia stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy warsztatach sieci.
W 2020 roku sieć Q Service Castrol zyskała dwóch nowych, silnych partnerów. Jeden z nich to firma ZF Aftermarket, która oferuje m.in. swoje wsparcie szkoleniowe w ramach konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech.
Do grona partnerów sieci dołączył także Continental. W ramach partnerstwa bonusem dla członków sieci Q Service Castrol jest marka opon z segmentu budżetowego na wyłączność – Semperit.
Semperit to wysoka jakość za rozsądną cenę, jedna w czterech głównych marek opon koncernu Continental. W tym roku oferta Semperit zostanie wzbogacona o opony wielosezonowe. Koncern z pewnością będzie inwestował w rozwój tej marki. W ramach partnerstwa z siecią Q Service Castrom oferujemy także wsparcie marketingowe i szkoleniowe.
dyrektor generalny Continental Opony Polska - Dariusz Wójcik
Cele, jakie wyznacza sobie na 2020 r. sieć Q Service Castrol to:
Innym temat poruszanym podczas spotkania w Jachrance były plany działań związanych z 30-leciem Inter Cars. Więcej w naszym artykule TUTAJ.
Zdjęcie: Inter Cars