Rejestracja w systemie e-Toll rozpoczęta | MOTOFAKTOR

Rejestracja w systemie e-Toll rozpoczęta

Ministerstwo Finansów uruchomiło rejestrację w systemie e-Toll oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta.

Według zapewnień resortu finansów rejestracja w e-Toll jest krótkim i intuicyjnym procesem, który można przeprowadzić całkowicie online. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu ma być uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-Toll.

Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-Toll, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-Toll. System e-Toll to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników.

szefowa Krajowej Administracji Skarbowej - Magdalena Rzeczkowska

Jak się zarejestrować?

Rejestracja w systemie e-Toll ma być możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego.

 

Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:

 

  • stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-Toll;
  • za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.

 

Intuicyjna rejestracja online ma umożliwić szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.

Internetowe Konto Klienta

Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-Toll z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które ma pozwolić na:

 

  • rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło);
  • zarządzanie danymi i usługami e-Toll w jednym miejscu;
  • korzystanie z płatności pre-pay i post-pay;
  • pełne zarządzanie usługami online
    • wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu;
    • możliwość wykorzystania szybkich płatności online;
    • automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach;
    • komunikacja z Poborcą Opłaty;
  • różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca;
  • pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online.

Wsparcie dla użytkowników

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły też Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które ma wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:

 

  • 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
  • +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

 

Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.

Kolejne etapy projektu

Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store ma zostać udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która ma być jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-Toll oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację możliwe ma być uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.

 

W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione mają zostać pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-Toll oraz ruszyć pobór opłat w nowym systemie.

 

Źródło: Ministerstwo Finansów/Krajowa Administracja Skarbowa

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).