Skonsolidowane przychody netto spółki wyniosły 675,1 mln euro w I kw. 2021 r., co oznacza wzrost o 17,2% w porównaniu do I kw. 2020 r. (+ 20,9% na podstawie kursu walutowego w ujęciu “like-for-like”).
W porównaniu do I kwartału 2019 r. – bardziej jednorodne porównanie w świetle skutków pandemii COVID-19 – przychody za I kwartał 2021 r. wzrosły o 1,2%.
Sprzedaż Brembo w segmencie samochodów wzrosła o 13,4%, w segmencie motocykli o 40,5%, pojazdów użytkowych o 31,6%, a w segmencie pojazdów wyścigowych o 3,3% w porównaniu z analogicznym kwartałem 2020 r.
Sprzedaż wzrosła o 20,9% we Włoszech, o 6,1% w Niemczech, o 27,6% we Francji i o 6,2% w Wielkiej Brytanii. W Azji w Indiach wzrosła o 31,2%, a w Chinach o 97,4%, podczas gdy w Japonii wzrosła o 20,0%. Rynek Ameryki Północnej (USA, Meksyk i Kanada) wzrósł o 5,9%, a rynek Ameryki Południowej skurczył się (Brazylia i Argentyna) o 21,1% (+ 3,3% w ujęciu like-for-like).
W I kwartale 2021 r. koszty sprzedaży i pozostałe koszty operacyjne netto wyniosły 419,7 mln euro, przy 62,2% stosunku do sprzedaży, co stanowi spadek procentowy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (I kwartał 2020 r .: 364,7 mln euro; 63,3% sprzedaży).
EBITDA za I kwartał 2021 r. wyniosła 135,6 mln euro (marża EBITDA: 20,1%), w porównaniu do 102,0 mln euro w pierwszym kwartale 2020 r. (marża EBITDA: 17,7%). EBIT wyniósł 83,7 mln euro (marża EBIT: 12,4%) w porównaniu do 50,3 mln euro (marża EBIT: 8,7%) w I kwartale 2020 r.
Zysk netto wyniósł 81,1 mln euro (12,0% sprzedaży), w porównaniu do 42,5 mln euro (7,4% sprzedaży) w I kwartale 2020 r. Na podstawie stawek podatkowych obowiązujących zgodnie z przepisami obowiązującymi w każdym kraju, szacowane podatki wyniosły 19,5 mln euro (13 mln euro w I kwartale 2020 r.), ze stawką podatkową w wysokości 24% w porównaniu do 30,5% w tym samym okresie 2020 r.
Rozpoczęliśmy 60. rok działalności Brembo z wyjątkowo pozytywnymi wynikami. Dane za pierwszy kwartał 2021 r., zatwierdzone dzisiaj przez Radę Dyrektorów, wskazują na znaczące ożywienie na rynku i kontynuację trendu zaobserwowanego w ostatnich trzech miesiącach 2020 r. Dotychczas w historii firmy nie zanotowaliśmy tak wysokich przychodów w pierwszym kwartale – nasze wyniki wzrosły nie tylko w stosunku do analogicznego okresu 2020 r., ale przede wszystkim w stosunku do 2019 r. Udało nam się jej osiągnąć we wszystkich segmentach i regionach. Chociaż scenariusz rynkowy naznaczony jest dużą niepewnością, aktualne dane pozwalają nam patrzeć z nadzieją na nadchodzące miesiące. Będziemy nadal koncentrować się na innowacyjnych rozwiązaniach, dzięki zintegrowanemu i zorientowanemu na zrównoważony rozwój portfolio produktów. Obecnie zostało ono dodatkowo rozszerzone po przejęciu duńskiej firmy SBS Friction i wkrótce zostanie wzmocnione poprzez przejęcie hiszpańskiego J.Juan.
prezes Brembo - Alberto Bombassei
Źródło: Brembo