The Future Is NEUTRAL poszerza swój portfel działalności poprzez włączenie do niego remanufacturingu części i podzespołów samochodowych prowadzonego w kompleksie Refactory we Flins. Działalność ta, stanowiąca kluczowy element łańcucha wartości w gospodarce o obiegu zamkniętym w motoryzacji, na której w całości opiera się The Future Is NEUTRAL, ma duży potencjał wzrostu, dzięki któremu może ona stać się wiodącym europejskim podmiotem na rynku regeneracji części, obsługującym całą branżę motoryzacyjną. W ramach tej operacji przyjmuje ona nową nazwę: THE REMAKERS.
THE REMAKERS stawia sobie za cel osiągnięcia pozycji europejskiego lidera w zakresie regeneracji części samochodowych, świadczącego usługi na rzecz wszystkich podmiotów z branży motoryzacyjnej.
Rozwój THE REMAKERS będzie wspierany w ramach planu inwestycyjnego The Future Is NEUTRAL do 2030 roku w łącznej kwocie 500 milionów euro przewidzianych na rozwój istniejących rodzajów działalności i uruchamianie nowych. Europejski rynek części zamiennych dynamicznie się rozwija i ma duży potencjał wzrostu. Jego wartość w 2022 roku była szacowana na około 6,8 miliarda euro, a do 2030 roku powinna wzrosnąć do 8,2 miliarda euro (1). Wzrost ten będzie głównie napędzany starzeniem się aktualnie użytkowanej floty pojazdów i przyspieszeniem procesu elektryfikacji. Dzięki wsparciu Grupy Renault, THE REMAKERS wkracza na rynek ze znaczną przewagą w sferze remanufacturingu komponentów elektrycznych i elektronicznych i zamierza podwoić inwestycje w tę działalność w celu umocnienia swojej pozycji lidera.
THE REMAKERS wdraża plan strategiczny mający na celu poszerzenie portfela produktów i zwiększenie liczby podmiotów partnerskich w celu umocnienia swojej pozycji w Europie. Oferta THE REMAKERS obejmuje już 9 grup towarowych i liczy ponad 11 000 pozycji katalogowych: podzespoły mechaniczne (silniki, skrzynie biegów, turbosprężarki, wtryskiwacze), elektryczne (silniki elektryczne, moduły energoelektroniczne) i elektroniczne (systemy multimedialne). THE REMAKERS stawia sobie za cel przyspieszenie wprowadzania nowych rodzajów części na rynek, w szczególności na potrzeby rosnącej liczby samochodów hybrydowych i elektrycznych. Świadectwem tego jest ogłoszenie pierwszej oferty remanufacturingu silników samochodów elektrycznych w Europie (marzec 2024 r.) oraz liczne inne aktualnie wdrażane projekty w dziedzinie energoelektroniki, przy wsparciu i z wykorzystaniem wiedzy uznanych w tej branży podmiotów.
(1) Na podstawie modelu rynkowego opracowanego przez firmę doradczą Deloitte z wykorzystaniem danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Części Motoryzacyjnych CLEPA i z innych źródeł zewnętrznych oraz eksperckiego rozpoznania trendów i potrzeb konsumenckich w branży motoryzacyjnej.
Źródło: Grupa Renault
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?