Celem projektu jest promocja elektromobilności poprzez testowanie innowacyjnych technologii ładowania samochodów elektrycznych na potrzeby użytkowników.
Trwający 48 miesięcy (od stycznia 2020 r. do grudnia 2023 r.) projekt INCIT-EV koncentruje się na dwóch głównych fazach:
Grupa Renault przystąpiła do konkursu projektów Komisji Europejskiej w odpowiedzi na potrzebę testowania technologii ładowania w warunkach rzeczywistych, na przykład technologii Contactless Dynamic Charging (CDC) [1], i uporządkowania całego ekosystemu.
W związku z tym Grupa dążyła do stworzenia konsorcjum. Kilkadziesiąt wiodących podmiotów przemysłowych, uniwersytety, instytuty, miasta, start-upy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa pozytywnie odniosły się do tej inicjatywy. Wspólnie wyraziły wolę promowania elektromobilności w Europie poprzez przeprowadzenie testów samochodów elektrycznych skupionych na ich użytkownikach.
To ukierunkowanie na klienta ma pozwolić zbudować nowy ekosystem i opracować technologie ładowania, które będą łatwe do wprowadzenia i w ten sposób przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Europie.
Grupa Renault, europejski pionier samochodów elektrycznych, jest znana z innowacyjności i koncentracji na kliencie. Projekt INCIT-EV ukazuje szeroko skierowane do użytkowników rozwiązania ładowania samochodów w miastach i na trasie oraz przyczynia się do upowszechnienia samochodów elektrycznych w Europie.
szef projektu systemów ładowania samochodów elektrycznych w dyrekcji ds. badań naukowych Grupy Renault - Xavier Serrier
Konsorcjum liczy 33 członków. Mają oni swe siedziby w Niemczech, w Hiszpanii, w Estonii, we Francji, we Włoszech, w Holandii, w Słowenii i w Turcji. Są to:
ATOS SPAIN SA, AVERE France, Ayuntamiento de Zaragoza, BIT&BRAIN technologies SL, Bursa Buyuksehir Belediyesi, COLAS SA, Commune de Paris, Comune di TORINO, Eesti Energia Aktsiaselts, ELES d.o.o. Sistemski operater prenosnega elektroenegetskega omrezja, ENEDIS, EUROVIA Management, EV charged B.V., Vedecom Fondation Partenariale MOV’EOTEC, Fondazione LINKS – Leading Innovation & Knowledge for Society, FPT INDUSTRIAL SPA, Fundación CIRCE Centro de Investigación de Recursos y Consumos Energéticos, GREENFLUX Assets B.V., Grupa RENAULT, IDNE0 Technologies SAU, Ingeneria y Técnica del Transporte TRIA SA, Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l’Aménagement et des Réseaux, IREN SPA, Pitpoint EV B.V., Politecnico di Torino, PRIMA ELECTRO SPA, Province Noord-Holland MRAE, PSA ID, QI ENERGY ASSESSMENT SL, Red Eléctrica de España S.A.U., Stadwerke Nordeney GMBH, Univerza V Ljubljani, We Drive Solar.
[1] Technologia Contactless Dynamic Charging (CDC), opracowana w 2018 roku przez Grupę Renault we współpracy z Vedecom, pozwala na bezdotykowe ładowanie samochodów elektrycznych na drogach wyposażonych w tę technologię.
Źródło: Renault