Renault Megane 3. generacji - najczęstsze usterki

Renault Megane 3. generacji - najczęstsze usterki

Renault Megane 3 oferuje nie tylko świetne właściwości jezdne i bogate wyposażenie, ale również niezawodne silniki.

 

Renault Megane 3 to jeden z najbardziej udanych samochodów klasy kompakt. Nie tylko jeżeli chodzi o francuską motoryzację, ale globalnie też. Oferuje świetne właściwości jezdne i bogate wyposażenie, ale również niezawodne silniki. Niestety nie wszystkie. Zadbane egzemplarze trzymają swoją cenę.

Renault Megane 3 – ważne daty w historii modelu

Renault Megane 3. generacji zadebiutowało na rynku w 2008 roku. Samochód został wtedy zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Na początku, auto było dostępne w wersji hatchback: 3- i 5-drzwiowej. W roku 2009 do oferty dołączyło coupe-cabrio z elektrycznie otwieranym twardym dachem oraz rodzinna odmiana kombi. Rok później, w salonach pojawiła się wersja sedna, która była sprzedawana pod nazwą Fluence.

 

W roku 2012, auto przeszło modernizację. Samochód otrzymał światła LED do jazdy dziennej oraz dyskretnie przemodelowane zderzaki i nowe opcje w wyposażeniu. Rok później, francuski producent zdecydował się na kolejną modernizację. Tym razem zmiany były już dużo bardziej widoczne. Auto otrzymało nowe reflektory, inne zderzaki, przemodelowane tylne lampy oraz zmienioną atrapę chłodnicy z dużo większym logo Renault.

 

Renault Megane 3 generacjii

Renault Megane 3 – silnik Diesla

Pod maską Renault Megane 3 może pracować jeden z 3 silników diesla w kilku wersjach mocy. Podstawowa jednostka to 1.5 dCi (o mocy od 86 do 110 KM), niestety zdarzają się tutaj przypadki obracania się panewek. W rezultacie konieczny jest remont silnika. Za awaryjny uchodzi też motor 1.6 dCi (130 KM). Jego główne usterki to szybko rozciągający się łańcuch rozrządu i pękająca głowica silnika.

 

Renault Megane 3 generacji wnętrze

 

Do wyboru jest jeszcze jednostka 1.9 dCi (130 KM). Poprzednia generacja Megane z tym motorem również miewała problemy z zacierającymi się panewkami. Problem ten występuje w tej generacji auta znacznie rzadziej niż w poprzedniej – szczególnie w egzemplarza, gdzie olej jest wymieniany co 10 000 km. Jeśli był wymieniany co 30 000 km to ryzyko uszkodzenia takiej jednostki napędowej gwałtownie wzrasta.

 

Najlepszą jednostką będzie motor 2.0 dCi (o mocy od 150 do 165 KM). Tutaj problemy z panewkami zdarzają się bardzo rzadko. Największe ryzyko wystąpienia takiej usterki jest w autach, w których olej wymieniano co 30 000 km i które mają już za sobą 300 000 km lub więcej.

Renault Megane 3 – silniki benzynowe

Decydując się na silnik benzynowy, na pewno warto wybrać między innymi jeden z wolnossących motorów 1.6 l o mocy 100 lub 110 KM. Godne polecenia są również jednostki 2-litrowe. Zarówno te bez turbodoładowania jak i z turbodoładowaniem. Wszystkie te wymienione silnik dobrze znoszą współpracę z instalacją gazową i co istotne, nawet te najsłabsze motory 1.6 l zapewniają zadowalającą dynamikę.

 

Nie tak kolorowo jest za to z jednostkami turbodoładowanym 1.2 TCe i 1.4 Tce. Te pierwsze cierpią na problem z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego oraz jego wyciekami, co może doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. W tych drugich, spotkane są przypadki zatarcia panewek i uszkodzenia wału korbowego. Zdarza się również tak, że wymiany wymaga uszczelka pod głowicą.

Renault Megane 3 – typowe awarie

Ten francuski kompakt jest jednym z najbardziej udanych aut w swojej klasie. Niestety jak każde inne auto ma swoje wady. Główną z nich są przypadkowe usterki elektroniki. W niektórych egzemplarzach na desce rozdzielczej komputer pokładowy wyświetla błędy usterek, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Takie problemy nie zdarzają się jednak we wszystkich sztukach Renault Megane 3.

 

Spotykane są też przypadki uszkodzenia osłon przegubów, przez które do ich mechanizmów może dostawać się woda i je uszkadzać. Warto zawczasu wymieniać rozerwane osłony i uniknąć poważniejszych wydatków w przyszłości. Użytkownicy skarżą się też na awarie modułu blokady kierownicy oraz na wycieki oleju. Zawodne bywają także karty służące do uruchamiania i otwierania auta. To problem, z którym Renault nie może się uporać od wielu lat. Zbyt delikatne są też ograniczniki drzwi. Z czasem zaczynają nieprzyjemnie trzeszczeć.

 

Renault Megane 3 generacjii

Renault Megane 3 – podsumowanie

Renault Megane 3 to ciekawa propozycja na dobrze wyglądające, dość trwałe i zapewniające przyzwoite osiągi auto. Jego mocną stroną jest również bogate wyposażenie. Egzemplarze z końca produkcji nadal trzymają cenę, ale naszym zdaniem warto dopłacić do zadbanego samochód z małym przebiegiem i udokumentowaną historią. Takie auto spokojnie posłuży przez wiele lat.

 

Wady tego modelu to awarie elektroniki, ale to głównie w przypadku samochodów z dużymi przebiegami lub trefnych egzemplarzy. Minusem są też awaryjne doładowane silniki benzynowe 1.2 TCe i 1.4 TCe oraz diesle – motory 1.5 dCi, 1.6 dCi oraz 1.9 dCi. Jednak wybór jednostek benzynowych: 1.6, 2.0 lub 2.0 z turbodoładowaniem to gwarancja spokoju. Na dodatek, na rynku jest wiele zadbanych egzemplarzy, ale nie warto oszczędzać na zakupie i serwisie, bo to się zemści.

 

Zdjęcia: Renault

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).