Renault Talisman – najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Renault Talisman - najczęstsze usterki

Renault Talisman to prawdopodobnie ostatnie Renault klasy średniej, które nie doczeka się już następcy. Co warto wiedzieć przed zakupem tego modelu?

  • Renault Talisman nie cieszył się na rynku zbyt dużą popularnością.
  • Sylwetka auta pomimo zakończenia produkcji w 2022 roku, nadal wygląda nowocześnie.
  • Niektóre egzemplarze mają problemy z elektroniką.
  • Zdarzają się również problemy z 2-sprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów EDC.
  • Polecamy także inne artykuły z cyklu Najczęstsze usterki”.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora.
  • Chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

Renault Talisman – ważne daty

Samochód zadebiutował na rynku w 2015 roku zastępując 3. generację modelu Laguna. W 2020 roku auto zostało poddane modernizacji. Co się zmieniło? Nowy przedni zderzak, przemodelowane lampy z dynamicznymi kierunkowskazami oraz dyskretnie zmieniony przedni grill. Większość osób nawet nie rozróżni wersji sprzed modernizacji od tej po liftingu. Pojawiły się też kosmetyczne zmiany we wnętrzu. Nowe chromowane lub drewniane elementy, 10,2-calowy ekran główny oraz nowe materiały wykończenia tapicerki. Od modernizacji samochód był produkowany do 2022 roku.

Renault Talisman – silniki benzynowe

Silniki benzynowe są trzy. Najmniejsza jednostka to motor TCe 160 o pojemności 1,3 l i mocy 159 KM. Opinie na temat tej jednostki są różne. Spotykane są przypadki wypalenia zaworów i zatarcia silnika. Użytkownicy zwracają również uwagę na wadliwą partię tych jednostek z nieprawidłowo dokręconym kołem zamachowym. Są jednak tacy kierowcy, którzy bez problemów pokonali autem z taką jednostką prawie 300 000 km bez usterek.

Dostępny był też silnik o pojemności 1,6 l w dwóch wersjach: ENERGY TCe 150 (150 KM) i ENERGY TCe 200 (200 KM). Niestety jednostka ta potrafi zużywać nadmierne ilości oleju silnikowego. Spotykane są również problem z szybko zużywającym się łańcuchem rozrządu. Większość konkurentów ma podobną przypadłość, takie czasy. Źródłem problemu może być wymiana oleju w trybie long life (co 30 000 km). Radzimy skrócić interwał wymiany do 10 000 km. Co ciekawe, silnik ten zbiera też dobre opinie.

Największy motor to 1,8-litrowa jednostka o mocy 225 KM, oznaczona jako TCe 225. Ten silnik również powinien spisywać się dobrze. Niestety jest konfigurowany tylko z awaryjną skrzynią EDC.

renault talisman wnętrze

Renault Talisman – silniki Diesla

Oprócz 3 silników benzynowych, dostępne były też 4 diesle. Podstawowy to jednostka 1,4 l ENERGY dCi 110 (110 KM). W tej wersji niektórym może trochę brakować mocy. Bardziej wymagający mają do wyboru jeszcze motor 1,6 l w wersjach ENERGY dCi 130 (130 KM) oraz ENERGY dCi 160 (160 KM). Tu mocy będzie pod dostatkiem nawet w tej słabsze wersji.

Dostępny był też silnik 1,8 l w odmianach Blue dCi 120 (120 KM) oraz Blue dCi 150 (150 KM). Stawkę zamyka 2-litrowa jednostka dostępna w wersjach Blue dCi 160 (160 KM), Blue dCi 190 (190 KM) oraz Blue dCi 200 (200 KM).

renault talisman bagażnik

Co ciekawe, diesle mają raczej dobre opinie. Jednak trzeba pamiętać o tym, że przy przebiegach powyżej 200 000-300 000 km wymiany mogą wymagać dwumasowe koło zamachowe czy wtryskiwacze. Przed zakupem radzimy je sprawdzić, podobnie jak turbosprężarkę czy filtr cząstek stałych. Wiele zależy od eksploatacji poprzedniego użytkownika.

Renault Talisman – typowe awarie

Niektóre egzemplarze mają problemy z elektroniką. Co dokładnie się psuje? Między innymi system składania bocznych lusterek oraz czujniki ciśnienia w oponach. Użytkownicy Renault Talismana zwracają też uwagę na zawieszający się system info-rozrywki. W ramach akcji naprawczej usuwano usterkę mocowań foteli.

Zdarzają się również problemy z 2-sprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów EDC. W niektórych egzemplarzach została ona już wymieniona na gwarancji. Jednak zdecydowanie mniej ryzykowną opcją będzie wybór przekładni manualnej. Do zabezpieczenia antykorozyjnego nie można mieć jeszcze żadnych zastrzeżeń.

renault talisman

Renault Talisman – podsumowanie

Najwięcej problemów przysparza w tym aucie elektronika, ale nie we wszystkich egzemplarzach. Kapryśna bywa również 2-sprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia EDC. Dobre opinie zbierają za to silniki Diesla. Z benzynowymi nie jest już tak kolorowo. Jednostki 1,3 l mają różne opinie i nawet zdarzają się przypadki zatarcia tej jednostki. Motory 1,6 l zużywają zbyt dużo oleju silnikowego, ale mają też sporo dobrych opinii wśród użytkowników.

renault talisman

Z kolei, topowe 1,8 l jest konfigurowane tylko ze skrzynią EDC, która również może być awaryjna. Na rynku warto szukać zadbanego egzemplarza z polskiego salonu. Najlepiej takie, gdzie olej był wymieniany w silniku co 10 000-15 000 km, a nie co 30 000 km. Można też znaleźć dobre auto z importu, ale musi mieć udokumentowaną historię serwisową. Radzimy wybierać auta z ostatnich lat produkcji. Są bardziej dopracowane i często mają dużo mniejsze przebiegi niż te starsze sztuki.

Zdjęcia: Renault

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).