ID Logistics i Renault Trucks obok zawartego porozumienia łączy również podobne podejście do kwestii środowiskowych oraz zorientowanie na obszarze CSR. Obie firmy w swojej strategii postawiły sobie ambitne cele związane ze zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego.
W ramach projektów ID Logistics ogranicza zanieczyszczenia i zużycie energii, wody, gazu, materiałów eksploatacyjnych oraz wdraża programy recyklingu i zarządzania odpadami. Szczególny nacisk, przy współpracy ze klientami, ID Logistics kładzie na wykorzystanie „zielonych” technologii i innowacyjnych rozwiązań w ramach zarządzania łańcuchami dostaw. Renault Trucks rozwija z kolei nowe technologie mające na celu minimalizację wpływu konwencjonalnego transportu drogowego na środowisko naturalne, równocześnie inwestuje w rozwój napędów elektrycznych i realizuje ich seryjną produkcję.
Renault Trucks konsekwentnie wdraża także kompleksowy program oparty na koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarach części zamiennych oraz pojazdów używanych. Jest częścią strategicznych partnerstw mających na celu rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie oraz rozwój napędów wodorowych. Wszystkie te działania podyktowane są strategią koncernu mającą na celu minimalizacje wpływu na środowisko naturalne. Od 2040 roku, zgodnie z przyjętą deklaracją, francuski producent ma sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% wolne od paliw kopalnych.
Jako ID Logistics mocno wierzymy i angażujemy się w rozwój elektromobilności. Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu własnych celów. Aby tego dokonać, potrzebujemy długoletnich partnerów, na których możemy polegać przy przygotowaniu innowacyjnych, wydajnych i niezawodnych usług. Dlatego cieszymy się z nawiązania współpracy z Renault Trucks w zakresie pre-order pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu ciężarowego, a także dzielenia się wiedzą i opracowania wspólnych rozwiązań – powiedział Yann Belgy – Dyrektor Generalny, ID Logistics Polska S.A.
Nasza produkcja elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w fabryce w Blainville-sur-Orne, która przekroczyła symboliczną liczbę 1000 pojazdów ciężarowych, pokazuje, jak poważnie traktujemy elektromobilność. W 2022 roku w Europie Renault Trucks uzyskało 24,2% rejestracji na rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. We Francji jesteśmy niekwestionowanym liderem elektromobilności z 75% udziałem w rynku. W tym roku uruchomimy produkcję w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks gamy ciężkiej. To duży krok naprzód w dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Jesteśmy jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną do wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Pojazdy elektryczne są częścią naszego pełnego ekosystemu dekarbonizacji transportu, który stworzyliśmy by wspierać przewoźników w ich transformacji energetycznej. Przyjęty model gospodarki o obiegu zamkniętym oparty na trzech zasadach: regeneracji, ponownym przeznaczeniu i recyklingu, jest kolejnym filarem dekarbonizacji branży transportowej. Przedłużając żywotność używanego pojazdu ciężarowego lub części, zmniejszamy wpływ na środowisko nawet o 80%. Dodatkowo konsekwentnie realizujemy nasze ambicje, aby do 2030 roku 50% naszej sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Dzisiejszy dzień jest dla niezwykle ważny dla Renault Trucks Polska. Cieszymy się, że rozwój elektromobilności prowadzący do dekarbonizacji transportu drogowego możemy realizować z takimi partnerami jak ID Logistics – powiedział Valery Muyard – Dyrektor Generalny, Renault Trucks Polska.
Zeroemisyjność i elektromobilność w transporcie drogowym to przyszłość, od której już nie ma ucieczki. ID Logistics jako wiodący operator logistyczny chce być w awangardzie elektromobilności w Polsce. Poszukiwaliśmy partnera, którego wiedza i doświadczenie pozwoliłyby nam zrealizować ten cel. Wybraliśmy RENAULT TRUCKS przede wszystkim dlatego, że zapewnia nam możliwość projektowania rozwiązań transportowych w oparciu o pełną gamę pojazdów elektrycznych tej marki. Dla dostaw Last Mile mamy dostępne pojazdy dostawcze (LCV) typu Renault Trucks Master E-Tech, dla większych przesyłek miejskich samochody gamy D-Wide E-Tech, natomiast dla przejazdów wahadłowych fabryka – magazyn ciągniki siodłowe gamy T E-Tech. Duże znaczenie ma też wsparcie, jakiego w ramach współpracy udziela nam RENAULT TRUCKS, czyli pomoc w instalacji i obsłudze stacji ładowania, szkolenia dla kierowców z zakresu prowadzenia pojazdów elektrycznych oraz pełny kontrakt serwisowy. Jesteśmy przekonani, że podpisany dziś pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech wraz z listem intencyjnym o współpracy jest początkiem pełnej dekarbonizacji naszej floty – powiedział Piotr Mroczka – Dyrektor ds. Transportu, ID Logistics Polska S.A.
Transformacja energetyczna flot pojazdów ciężarowych jest faktem, niezależnie czy mówimy o technologii elektrycznej, czy wodorowej. W Renault Trucks wierzymy, że dzięki pełnemu wsparciu w obszarze elektromobilności od doradztwa w zakresie metod ładowania po dostarczenie pojazdów z pełnym wsparciem technicznym, dajemy naszym klientom swoistą gwarancję spokoju użytkowania floty. Jesteśmy pewni, że oferowany przez nas zakres pojazdów szczególnie elektrycznych spełnia kompleksowe potrzeby naszych klientów w zakresie transportu drogowego. Dzięki specjalistycznym narzędziom dedykowanym do symulacji rzeczywistych warunków użytkowania jesteśmy w stanie już na etapie przygotowywania oferty zaproponować klientowi odpowiednią konfigurację pojazdu dostosowaną do danego sposobu użytkowania. Bardzo się cieszmy, że firma ID Logistics Polska zdecydowała się wybrać nasze rozwiązania dla branży logistycznej. Liczymy, że podpisanie pierwszego w Polsce pre-orderu na elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech jest początkiem długoletniej współpracy w obszarze dekarbonizacji floty pojazdów dostawczych oraz ciężarowych – powiedział Szymon Szenicer – Electromobility Manager, Renault Trucks Polska.
Źródło: Renault Trucks Polska