Hasła w systemie BDO nie tracą ważności. Jeśli podmiot nie dokonał pierwszego logowania w Rejestrze BDO, to należy wykorzystać hasło tymczasowe nadane przez Urząd Marszałkowski, jeśli podmiot dokonał pierwszego logowania w Rejestrze-BDO, to należy podać aktualne hasło do Rejestru-BDO.
Logowania do systemu BDO należy dokonać poprzez opcję logowania przez serwis login.gov.pl. Następnie, po identyfikacji użytkownika należy przypisać konto podmiotu do użytkownika wykorzystując 9-cio cyfrowy numer rejestrowy oraz hasło nadane przez urząd marszałkowski (jeśli nie zostało zmienione).
Użytkownik główny, który dokona przypisania konta podmiotu będzie logował się do systemu BDO poprzez Węzeł Krajowy.
Materiały pomocnicze:
Należy zweryfikować wpisywane hasło pod kątem wielkości liter, szczególnie:
Dodatkowo zaleca się wyczyszczenie historii przeglądarki z zapisanych haseł bądź dokonywania powiązania z podmiotem w trybie incognito/oknie prywatnym przeglądarki.
Ponadto rekomendowane jest korzystanie z następujących przeglądarek internetowych:
Korzystanie z innych przeglądarek nie daje pełnych możliwości korzystania z funkcjonalności systemu BDO oraz gwarancji wyświetlanych treści.
Jeśli powiązanie konta podmiotu dalej się nie powiodło, należy zgłosić się do urzędu marszałkowskiego w celu wygenerowania nowego hasła dostępu.
Hasła nadane przez Urząd Marszałkowski lub zmienione przez użytkowników nie tracą ważności po 30 dniach od nadania hasła, podmiot nadal może z niego korzystać.
Użytkownik główny zawsze dokonuje logowania do systemu BDO przez serwis login.gov.pl i nie ma możliwości logowania poprzez login i hasło.
Zgodnie z ustawą o odpadach to Marszałek Województwa prowadzi Rejestr-BDO i tylko on ma możliwość generowania nowych haseł. Dlatego też zmiany hasła do Systemu BDO dokonuje Urząd Marszałkowski właściwy ze względu na siedzibę podmiotu.
System BDO ze względu na wykorzystanie technologii JavaScript oraz CSS wspierany jest na darmowych przeglądarkach tj.:
Korzystanie z innych przeglądarek nie daje pełnych możliwości korzystania z funkcjonalności systemu BDO oraz gwarancji wyświetlanych treści.
Jeżeli ma się zainstalowaną najnowszą wersję przeglądarki zalecane jest wyczyszczenie historii przeglądarki:
Zaleca się również uruchomić przeglądarkę w trybie incognito bądź prywatnym, jeżeli nie udało się poprawnie wyczyścić historii przeglądarki:
Jeżeli użytkownik chce dostać się do systemu po raz pierwszy, MUSI skorzystać z funkcji logowania przez Login.gov.pl na stronie głównej systemu BDO.
Okno 1. Przedstawia logowanie dla użytkowników głównych oraz dla osób, które chcą się powiązać z swoim podmiotem. Dodatkowo jeżeli dany podmiot nie jest zarejestrowany w BDO, to po zalogowaniu się przez Login.gov.pl będzie mógł on złożyć w systemie wniosek o wpis do Rejestru BDO.
Okno 2. Przedstawia logowanie dla użytkowników podrzędnych, którzy otrzymali zaproszenie poprzez wiadomość e-mail od użytkownika głównego (loginem jest adres email).
W sytuacji, gdy podmiot rozpocznie działalność w nowym miejscu, ma możliwość samodzielnego dodania brakujących miejsc z poziomu konta użytkownika głównego. Podmiot dodając nowe miejsce prowadzenia działalności automatycznie uzyskuje możliwość wystawiania kart przekazania odpadów, kart przekazania odpadów komunalnych oraz prowadzenia ewidencji w tym miejscu. („Instrukcja użytkownika BDO – Dodawanie miejsc prowadzenia działalności”.)
Po dodaniu nowego miejsca podmiot jest zobowiązany do złożenia wniosku aktualizacyjnego do właściwego Urzędu Marszałkowskiego w terminie 30 dni od wystąpienia zmiany.
Źródło: bdo.mos.gov.pl