Kierowcy ciężarówek często pokonują duże odległości – nie wspominając o pojazdach, które w ciągu swojego okresu użytkowania doświadczają wielu różnych regionów i stref klimatycznych. Aby zapewnić, że kabina kierowcy jest bezpieczna i wygodna zarówno w zimowych chłodach Skandynawii czy Rosji, jak i podczas letnich upałów w Hiszpanii, Afryce Północnej czy nawet w południowej Azji, Continental opracował rozwiązanie HiTemp, które ma działać niezawodnie. nawet w ekstremalnych temperaturach.
Resory pneumatyczne spełniają rosnące wymagania stawiane podzespołom pojazdów ciężarowych: ostrzejsze normy spalin w znacznie większym stopniu nagrzewają komorę silnika, zapewniając ekstremalnie gorące warunki pracy. Zaletą miechów pneumatycznych tulejowych: pozwalają na łatwiejsze zarządzanie ciepłem i oferują producentowi większą elastyczność podczas definiowania przestrzeni montażowej mocowania kabiny. Nie ma potrzeby stosowania osłony termicznej chroniącej resory pneumatyczne przed intensywnym promieniowaniem cieplnym. To sprawia, że działanie sprężyny jest znacznie tańsze niż poprzednie rozwiązania – dalsze zalety to skrócony czas przestoju i niższe koszty naprawy.
Fakt, że od teraz nasz klient będzie standardowo montował nasz odporny na temperaturę model resoru pneumatycznego w całej swojej flocie ciężarówek, nie jest tylko potwierdzeniem naszej strategii skupienia się na tym produkcie dla naszych partnerów i klientów. Jest to również ważny krok na drodze do wprowadzenia tulejowych resorów pneumatycznych HiTemp jako standardu w przemyśle pojazdów użytkowych. Tulejowe resory pneumatyczne do ekstremalnych temperatur nie tylko zapewniają znaczną poprawę użytkowania w wysokich temperaturach, ale także zwiększają dopuszczalny zakres w temperaturach ujemnych. Ponadto tuleja może wytrzymać ekstremalne długotrwałe obciążenia.
szef działu resorów pneumatycznych OE pojazdów użytkowych w firmie Continental - Holger Brüning
Oprócz innowacyjnej mieszanki gumowej stanowiącej podstawę resoru pneumatycznego rękawowego, opartej na elastomerach wysokotemperaturowych, zapewniającej wysokowydajne połączenia pod względem dynamicznej sprężystości i odporności termicznej, udoskonalony proces produkcyjny w zakładzie w Hanowerze-Vahrenwald jest kluczowy dla lepszej wydajności.
W przyszłości będziemy obserwować duże zapotrzebowanie na nasze resory pneumatyczne HiTemp, a popyt będzie nadal rósł. Dlatego też systematycznie inwestujemy w nasze procesy produkcyjne i stale zwiększamy nasze możliwości produkcyjne.
- Holger Brüning
Źródło: Continental