Restrukturyzacja w ZF Friedrichshafen AG | MOTOFAKTOR

Restrukturyzacja w ZF Friedrichshafen AG

ZF Friedrichshafen AG reorganizuje swoje struktury  w celu zwiększenia konkurencyjności i uwzględnienia zmian w sektorze mobilności, a zwłaszcza w elektromobilności.

  • ZF planuje redukcję zatrudnienia w swoich spółkach o 11 000 do 14 000 pracowników do 2028 r.
  • Powodem planowanej restrukturyzacji jest duża konkurencyjność w zakresie napędów elektrycznych i zbyt wolna elektryfikacja pojazdów.
  • Jak podaje komunikat prasowy restrukturyzacją mają być objęte oddziały w Niemczech.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz nastronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

 

Zgodnie z zasadą „Wzmacnianie mocnych stron”, firma będzie nadal zwiększać swoje inwestycje w obszarach technologii pojazdów użytkowych, rozwiązań podwoziowych, technologii przemysłowej i rynku wtórnego. Niemieckie oddziały mają w przyszłości stać się bardziej wydajne i połączone w kilka sieci lokalizacji.

 

ZF spodziewa się, że do końca 2028 roku liczba pracowników w Niemczech będzie sukcesywnie zmniejszana o około 11 000 do 14 000.

Powodem restrukturyzacji jest – jak podaje komunikat prasowy – duża presja konkurencji oraz zbyt wolny rozwój rynku samochodów elektrycznych. W związku z tym  restrukturyzacja skoncentruje się w szczególności na Dziale Technologii Zelektryfikowanych Układów Napędowych.

Naszą odpowiedzialnością korporacyjną jest przygotowanie ZF na przyszłość i dalszy rozwój zakładów w Niemczech w taki sposób, aby były one trwale konkurencyjne i miały solidną pozycję. Zdajemy sobie sprawę, że my również musimy podejmować trudne, ale konieczne decyzje. W ten sposób chcemy znaleźć najlepsze możliwe rozwiązania dla wszystkich zaangażowanych stron” – mówi dyrektor generalny ZF, dr Holger Klein.

 

Chcemy skonsolidować niemieckie lokalizacje i połączyć je w kilka sieci lokalizacji. Celem jest z jednej strony stworzenie wydajnej sieci produkcyjnej, a z drugiej sprawnej organizacji działów badawczo-rozwojowych” – mówi prof. dr Peter Laier, który w zarządzie ZF odpowiada m.in. za produkcję.

Ze względu na duże przejęcia w ostatnich latach (TRW, 2015; Wabco, 2020), struktura zakładu ZF w Niemczech stopniowo się rozszerzała. Ta struktura lokalizacji, która po przejęciach jest nadal rozdrobniona, jest obecnie przekształcana w kilku fazach w zrównoważoną i szczuplejszą strukturę.

 

W wyniku nowej struktury w Niemczech i jednoczesnego dostosowania zdolności produkcyjnych zarówno w obszarze produkcji i administracji, jak i w obszarze badań i rozwoju, liczba pracowników w Niemczech ma być sukcesywnie zmniejszana do 2028 roku o 11 000 do 14 000 z obecnego poziomu około 54 000 pracowników. Program redukcji zatrudnienia będzie zależny od dalszego rozwoju rynków i ogólnych warunków w danym zakładzie.
Obecnie ustalany jest zakres, w jakim planowane są redukcje. W miarę możliwości mają być realizowane w sposób społecznie odpowiedzialny, z wykorzystaniem struktury demograficznej siły roboczej i jej wahań.

Ma to zostać osiągnięte na przykład poprzez rozbudowane oferty częściowego przejścia na emeryturę części pracowników. Firma przewiduje również programy odpraw.

 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).