Austria skorzystała z doświadczeń sąsiada (Niemiec – przyp. red.), a jej Federalne Ministerstwo Ochrony Klimatu, Środowiska, Energii, Mobilności, Innowacji i Technologii w Austrii (BMK) postanowiło przyznać dopuszczenie dla retrofitów LED marki OSRAM. Na liście są więc takie same auta, co w opracowanym jesienią 2020 roku zatwierdzeniu niemieckiego Urzędu ds. Ruchu Drogowego (KBA) z późniejszymi zmianami.
Oznacza to, że na drogach w Austrii można się legalnie poruszać autem wyposażonym w retrofity Night Breaker LED zamiast żarówek H7. Oczywiście pod warunkiem, że samochód ma dopuszczenie KBA/BMK. Dziś na liście aut, w których taką modyfikację można legalnie wykonać i poruszać się po austriackich drogach są m.in.: ALFA Romeo Giullietta, BMW serii 2, Audi A3 i A4, Opel Astra, VW Passat czy Ford Mondeo. Ta lista będzie oczywiście wydłużana, bo trwają badania kolejnych modeli aut.
Dopuszczenie oznacza, że użytkownicy ww. modeli samochodów mogą korzystać ze skuteczniejszych źródeł światła, co znacząco zwiększy bezpieczeństwo jazdy. Wystarczy po-wiedzieć, że retrofity świecą nawet trzy razy jaśniej niż minimalne wymagania norm i zapewniają znacznie większy zasięg niż źródła halogenowe. Dodatkową zaletą jest znacznie dłuższa (nawet pięciokrotnie) trwałość.
Źródło: OSRAM