Retrofity LED – Niemcy dają przykład | MOTOFAKTOR

Retrofity LED – Niemcy dają przykład

Producenci oświetlenia nie ustają w rozwoju technologicznym retrofitów LED, modyfikują i dopasowują ofertę, by sprostać potrzebom kierowców i osiągnąć jak najlepszą sprawność produktów. Z Niemiec właśnie spłynęły dobre informacje – produkt OSRAM jako pierwszy tego typu został dopuszczony do użytku na drogach publicznych.

 

 

 

Retrofity marki OSRAM zostały przetestowane i zyskały aprobatę niemieckiego KBA (Kraftfahrt Bundesamt – Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego), dzięki czemu można je legalnie montować w niektórych modelach samochodów, wyposażonych fabrycznie w żarówki H7 (ALFA Romeo Giulietta, Audi A3 i A4, BMW serii 2 Active Tourer, Ford Mondeo, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Octavia oraz Volkswageny: Polo i Passat). Ten certyfikat to najlepszy dowód na wysoką jakość naszych produktów i miejmy nadzieję pierwszy krok w kierunku ogólnoeuropejskiej legalizacji. Nasza firma aktywnie uczestniczy w konsultacjach i edukuje kierowców, przybliżając zalety zamienników LED w porównaniu do tradycyjnych źródeł – wyjaśnia Magdalena Bogusz, Marketing Manager EE & MEA w OSRAM.

Technologia LED ma bardzo dużo zalet oraz większe możliwości niż tradycyjne oświetlenie żarowe. Podstawowymi parametrami, w których źródła LED mają przewagę jest zdecydowanie dłuższa trwałość oraz wyższa efektywność energetyczna. Nie bez znaczenia jest także możliwość uzyskania dowolnej temperatury barwowej, w tym wysokiej, dającej charakterystyczne chłodnobiałe światło, które zwiększa kontrast i ułatwia zauważenie przeszkód czy znaków drogowych oraz nadaje samochodom nowoczesny wygląd. To dlatego produkty tego typu cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców.

 

Brak określonych standardów powoduje, że na rynku oświetleniowym możemy znaleźć produkty, które zostały zaprojektowane z dbałością o jak najwyższą jakość i prawidłową współpracę z układem optycznym oraz takie, w których jedynym elementem pasującym do reflektora jest trzonek. Jest to skrajnie niebezpieczne, bo niewłaściwa konstrukcja lampy niesie ryzyko bardzo wysokich luminancji (tzn. jaskrawość powierzchni świecącej), co w połączeniu z reflektorem może powodować oślepianie innych kierowców.

 

Trzeba mieć też na uwadze, że dzisiejsze lampy LED są większe niż żarówki halogenowe. Dlatego też nie wszystkie retrofity pasują do poszczególnych reflektorów. To właśnie do rozróżniania produktów niskiej i akceptowalnej jakości bardzo istotne jest wprowadzenie regulacji ECE. Gdy takie przepisy powstaną, konieczny będzie odpowiedni nadzór, który pozwoli w prosty sposób wyselekcjonować produkty spełniające wszystkie wymagania.

 

Źródło: OSRAM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).