Retrofity Philips LED T10 oraz LED Fest nadal nie mają homologacji na drogi publiczne. Technicznie nadają się jednak do bezproblemowego montażu we wszystkich seryjnych gniazdach oświetlenia samochodowego i zapewniają nieporównywalnie lepsze światło. Zgodnie z przepisami można stosować je tylko we wnętrzu pojazdu – w kabinie lub w bagażniku. Ze względu na fakt, że w samochodach spotykamy dwa główne typy takich małych żarówek – W5W oraz C5W, Philips opracował ich dwa odpowiedniki LED-T10 oraz LED-Fest.
Występują one w różnych wersjach temperatury barwowej. W zależności od gamy będzie to 6000 K (dla Ultinon Pro3100 W5W i C5W), a dla Ultinon Pro6000 W5W – 4000/6000/8000 K. Dzięki temu można uzyskać zróżnicowany efekt światła ciepłego żółtego, chłodnej bieli i niebieskiego. Dodatkowo retrofity LED-Fest oferowane są w długościach 30, 38 i 43 mm. Te dwa typy retrofitów pokrywają niemal wszystkie punkty światła stosowane we wnętrzu pojazdu. To przede wszystkim oprawy w podsufitce, schowkach i bagażniku, desce rozdzielczej oraz w przełącznikach. Wszystkie można legalnie stosować.
Oczywiście retrofity Philips LED-T10 oraz LED-Fest technicznie nadają się także do zewnętrznych punktów świetlnych przeznaczonych pod żarówki W5W i C5W, ale zgodnie z przepisami nie można ich używać na drogach publicznych.
W większości modeli samochodów jest to wymiana 1:1. Montując retrofity LED, w łatwy sposób osiągniemy efekt wizualny w postaci unowocześnienia samochodu niezależnie od jego wieku, stąd też pochodzi nazwa tej gamy żarówek – retrofit.
Źródło: Philips