Retrofity Philips LED legalne w Niemczech | MOTOFAKTOR

Retrofity Philips LED legalne w Niemczech

Niemcy jako pierwsi w Europie dopuścili do użytku na drogach publicznych retrofity LED marki Philips. Mogą one zastąpić żarówki H7 w 29 modelach aut.

Wprowadzone w latach 60. XX wieku do seryjnej produkcji żarówki halogenowe mają już swojego rynkowego następcę. To ultranowoczesne retrofity LED, w których żarnik w szklanej bańce zastąpiono wysoce wydajnymi diodami. Pozostawienie identycznego mocowania pozwala na ich bezpośredni montaż (zasada plug and play) w gnieździe fabrycznego reflektora samochodu.

 

Philips zaprezentował pierwszą generację retrofitów X-tremeUltinon LED w 2017 roku. Od tego czasu rozpoczęto żmudny proces badań dopuszczający je do ruchu na drogach publicznych. Jako pierwszy, w lipcu 2020 roku, pozytywną ocenę wydał Korea Automobile Testing & Research Institute.

 

Podobną procedurę zakończył właśnie Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) we współpracy z TÜV Rheinland. Wydany certyfikat (na bazie krajowego przepisu §22a StVZO) dopuszcza montaż najnowszych retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w 29 modelach samochodów. Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie auta na terenie RFN i samodzielne wydrukowanie certyfikatu, którego przedstawienia może wymagać policja podczas kontroli drogowej.

Jako producent oświetlenia pojazdów z ponad stuletnim doświadczeniem w tej dziedzinie zbliżamy się do technicznej bariery rozwoju żarówek halogenowych. Mamy więc pełne przekonanie, że potrzebne jest nowe rozwiązanie, a takie mogą zapewnić współczesne technologie. Włożenie diod LED do użytkowanych już reflektorów samochodu jest na tyle nowatorską propozycją, że wymaga przejścia skomplikowanego procesu badawczego i prawnego. Efekty już są, liczymy, że po pierwszych dopuszczeniach na drogi publiczne w Korei i Niemczech wkrótce dołączą kolejne kraje.

Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips - Wioletta Pasionek

Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED wyróżniają się kompaktową budową, w której zintegrowano niezbędną elektronikę oraz wydajny system odprowadzania ciepła AirBoost. Autorskie chipy LED mają te same parametry, co dostarczane na rynek OEM. W połączeniu z technologią SafeBeam – w odniesieniu do wymaganego prawem minimum dla żarówki halogenowej – zapewniają jaśniejsze o 230% światło, chroniąc jednocześnie pozostałych kierowców przed efektem oślepiania. Temperatura barwowa rzędu 5800 K zwiększa pole i kontrast widzenia, a tym samym pozwala dostrzec więcej szczegółów na drodze.

 

Ich żywotność jest sześciokrotnie wyższa od standardowej żarówki. Nowe retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED można legalnie montować w określonych modelach samochodów (patrz załącznik). Są one dopuszczone do użytku na drogach publicznych w Niemczech.

 

Źródło: Philips

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).