Podczas branżowych targów Automechanika 2016 we Frankfurcie Philips zaprezentował nową gamę źródeł światła w pojazdach mechanicznych – retrofity. Ich konstrukcja oparta jest na żarówce halogenowej, w której żarnik i wypełniona gazem szklana bańka została zastąpiona diodą LED. Dzięki temu łatwo można wymienić używane dotychczas źródło na wskroś nowoczesnym rozwiązaniem.
Produkty te nie uzyskały jeszcze w Europie homologacji do użytku na drogach publicznych, jednak ich zalety zostały już docenione przez wielu specjalistów i kierowców na całym świecie. Philips nie poprzestał na pierwszej generacji retrofitów X-tremeUltinon. Rozwiązanie to jest systematycznie rozwijane. Kolejnymi produktami z tej gamy była seria Ultinon LED i X-tremeUltinon LED gen2.
Kolejna generacja retrofitów LED Philips, Ultinon Essential gen2, wyróżnia się wieloma praktycznymi rozwiązaniami. Wprowadzenie kompaktowej budowy jeszcze bardziej uprasza ich dopasowanie i montaż w reflektorze pierwotnie opracowanym dla żarówek halogenowych z zgodnie z zasadą plug and play. Pomimo zintegrowanego w obudowie sterownika całość ma zaledwie 7,33 cm wysokości.
Co więcej, konstruktorzy wygospodarowali jeszcze miejsce na podwójny system chłodzenia. Aluminiowy, sześciokierunkowy radiator z pięcioma pasmami rozpraszania ciepła ma zapewniać efektywny przepływ powietrza bez względu na kształt reflektora samochodu. Podczas pracy silnika jego rolę ma przejmować aktywny układ z wbudowanym w trzonek wiatraczkiem.
Zaletą technologii LED nad żarówkami halogenowymi ma być biała, zbliżona do światła dziennego barwa. Pod tym względem w retrofitach Philips Ultinon Essential osiągnięto 6500 K, co jest wyższą wartością od lamp ksenonowych.
Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości diod LED oraz ukształtowaniu aluminiowej konstrukcji uzyskano szeroką i jasną wiązkę światła z zachowaniem ostrej linii odcięcia. Na przykład w H7 współczynnik FOM (Figure of Merit) wynosi 50 496, co oznacza wyższe parametry od obowiązującego dziś w UE minimum.
Nowe retrofity Philips Ultinon Essential LED H7 dostępne są jako: H1, H3, H4, H7, H11, przeciwmgłowe H8/H11/H16, HB3/4 i HIR2. Wszystkie są kompatybilne z instalacją samochodową 12V i 24V.
Źródło: Philips