Krzysztof Kowalczyk poinformował o rezygnacji ze stanowiska na swoim profilu w serwisie Linkedin.
Personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP.
- Krzysztof KowalczykWszystkie procesy w spółce toczą się bez zakłóceń, a rozwiązanie umowy z Krzysztofem Kowalczykiem nie zagraża żadnemu z projektów, prowadzonych przez EMP.
prezes ElectroMobility Poland - Maciej Kość
Obecnie spółka jest w trakcie przyjmowania zgłoszeń w konkursie na projekt nadwozia polskiego auta elektrycznego.
Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku ubiegłego roku – utworzyły ją spółki energetyczne PGE, Tauron, Enea oraz Energa. W marcu tego roku spółka ogłosiła konkurs na projekt karoserii polskiego samochodu elektrycznego, a w kolejnym etapie stworzenie prototypu do testów z myślą o seryjnej produkcji. Spółka dopiero kilka dni temu podała skład jury konkursu. Są w nim m.in. dr inż. Andrzej Muszyński z PIMOT, prof. Marcin Ślęzak – dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego, a także dziennikarze motoryzacyjni oraz aktorka Anna Dereszowska.
Tymczasem Ministerstwo Energii skierowało do konsultacji publicznych projekt ustawy o elektromobilności. Ustawa przewiduje m.in., zwolnienie z akcyzy przy zakupie samochodu elektrycznego, udostępnienie takim pojazdom buspasów oraz możliwość bezpłatnego parkowania w płatnych strefach. W ogólnodostępnym punkcie ładowania właściciel pojazdu elektrycznego będzie mógł wykupić abonament na usługę ładowania lub będzie mógł wykupić usługę jednorazowo. Firmy użytkujące pojazdy elektryczne będą mogły zwiększyć kwotę odpisu amortyzacyjnego. Z kolei do 2025 roku 50 proc. pojazdów centralnej administracji publicznej będzie posiadała napęd elektryczny, a jednostki samorządu terytorialnego 30 proc. Od 2028 r. 30 proc. miejskiej floty autobusowej mają stanowić autobusy elektryczne.