Autonomiczny pojazd opracowany przez spółkę Zoox jest przeznaczony do bezpiecznego transportu do czterech pasażerów. Niemniej jednak mogą wystąpić sytuacje, w których kolizja będzie nieunikniona. Wtedy systemy ZF mają pomóc złagodzić jej skutki dla pasażerów. Obejmują one poduszki powietrzne montowane w dachu i na siedzeniach.
Wyzwaniem jest innowacyjny sposób siedzenia pasażerów twarzami do siebie, co oznacza, że dwóch pasażerów będzie zwróconych do przodu i dwóch tyłem do kierunku jazdy. Standardowe systemy bezpieczeństwa pasażerów są zoptymalizowane pod kątem pasażerów skierowanych przodem do kierunku jazdy. Z tego względu koncepcja bezpieczeństwa dla tej robotaksówki została opracowana specjalnie dla nowego sposobu siedzenia.
Podwozie jest kolejnym kluczowym modułem, ponieważ stanowi podstawę do komfortowej jazdy i ma decydujące znaczenie dla zapewnienia pozytywnego wrażenia z przejazdu. Zapewniać ma to precyzyjna integracja wysokiej jakości komponentów podwozia.
Firma ZF od lat pracuje nad rozwiązaniami dla Mobilności Nowej Generacji (Next Generation Mobility), w tym nad autonomicznymi i zasilanymi elektrycznie pojazdami do przewozu ludzi i ładunków.
Źródło: ZF