Poza produktami BatteryPRO Mahle zaprezentuje we Frankfurcie także wyposażenie warsztatowe do kalibracji systemów wspomagania kierowcy oraz rozwiązania w zakresie serwisowania klimatyzacji i oleju przekładniowego, za pomocą których grupa technologiczna ze Stuttgartu wspiera w szczególności niezależne warsztaty w zakresie części zamiennych i serwisowych. Targowy wygląd dopełni szeroka oferta części silnikowych i filtrów do napędów konwencjonalnych i alternatywnych. Targi Automechanika odbędą się w dniach 13-17 września 2022 r. Mahle Aftermarket będzie obecne w hali 9 przy stoiskach C01/C06/C16 oraz na zewnątrz przy stoiskach F11/E 41.
Nasza obecność na targach Automechanika w imponujący sposób pokazuje, jak bardzo przyspieszyło tempo naszych innowacji – mówi Olaf Henning, członek Komitetu Zarządzającego MAHLE i dyrektor jednostki biznesowej Aftermarket – Dzięki naszym rozwiązaniom wyprzedziliśmy globalną konkurencję, zwłaszcza w dziedzinie diagnostyki akumulatorów.
Od końca marca tego roku Mahle Aftermarket jest pierwszym na świecie dostawcą, który umożliwia niezależnym warsztatom przeprowadzanie diagnostyki akumulatorów w pojazdach elektrycznych za pomocą narzędzia diagnostycznego Mahle TechPRO. Do końca roku funkcja E-Scan ma zostać rozszerzona o sprzęt E-Health i E-Care.
E-Health przeprowadza diagnostykę akumulatorów pojazdu za pomocą wtyczki do ładowania i ocenia zmierzone dane w chmurze. W ten sposób stan akumulatora można sklasyfikować w odniesieniu do wszystkich innych zarejestrowanych akumulatorów tego samego modelu we flocie. Ponadto E-Health generuje prognozę pozostałego oczekiwanego okresu eksploatacji pojazdu. Od początku 2022 r. nowe rozwiązanie diagnostyczne było testowane w praktyce wspólnie z TÜV NORD Mobilität i znanym europejskim operatorem flotowym.
E-Care to jednostka serwisowa do wykonywania konserwacji obwodów chłodzenia akumulatorów pojazdu. W tym kontekście producenci pojazdów i płynów chłodzących ustalają określone okresy wymiany zużytych płynów chłodzących.
Innym głównym tematem targów będzie kwestia spalin – zarówno z urządzeniem EmissionPRO firmy Mahle, jak i Mahle PMU 400 do pomiaru cząstek z rury wydechowej, które będzie obowiązkowe w Niemczech na początku 2023 w ramach ogólnego przeglądu TÜV. Dzięki zastosowaniu licznika cząstek kondensacji, PMU 400 jest również dobrze przystosowany do przyszłych zmian w przepisach dotyczących zaostrzonych tolerancji pomiarowych i różnych typów silników. W przeciwieństwie do innych technologii pomiarowych dostępnych na rynku, poszczególne nanocząstki w strumieniu spalin – zwłaszcza w silnikach benzynowych – mogą być precyzyjnie mierzone nawet w bardzo niskich stężeniach. Oznacza to, że próbkę pobraną z rury wydechowej można rozcieńczyć do 200 razy czystym powietrzem, aby zminimalizować gromadzenie się cząstek i brudu w najbardziej wrażliwych częściach przyrządu pomiarowego. PMU 400 jest zatem szczególnie niezawodnym i łatwym w konserwacji przyrządem pomiarowym. Jest również intuicyjny w obsłudze.
Kolejnymi premierami stoiska na targach będą Mahle Tech PRO Digital ADAS do kalibracji systemów wspomagania kierowcy oraz najnowsza generacja serii stacji do serwisowania klimatyzacji ACX i stacji do serwisowania oleju przekładniowego ATX. Ciągły rozwój Digital ADAS 2.0 jeszcze bardziej skraca czas kalibracji i umożliwia ją w ciągu kilku minut. Dzięki specjalnym dalmierzom laserowym, które są podłączone bezpośrednio do narzędzia diagnostycznego, TechPRO Digital ADAS 2.0 może bezpośrednio rejestrować wszystkie parametry ustawienia pojazdu, dzięki czemu kalibrację można przeprowadzić bez ręcznego wprowadzania danych. Nawet pionowe pozycjonowanie monitora odbywa się automatycznie. System jednocześnie pozwala na automatyczne określenie typu pojazdu poprzez numer rejestracyjny, oszczędzając operatorowi kłopotu z ręcznym wyborem pojazdu.
Ponadto Mahle zaprezentuje na targach Automechanika swoje szerokie portfolio filtrów i komponentów silnika. Mahle Aftermarket już teraz obejmuje swoimi rozwiązaniami filtracyjnymi prawie 100% wszystkich pojazdów hybrydowych i około 70% wszystkich pojazdów akumulatorowo-elektrycznych w całej Europie. Jednocześnie firma rozszerza swoją jednostkę biznesową zajmującą się elektroniką o warsztaty przyszłościowe w obliczu zmieniającej się mobilności.
Źródło: Mahle