Ruszyła zbiórka pieniędzy na elektryczny wóz FSE | MOTOFAKTOR

Ruszyła zbiórka pieniędzy na elektryczny wóz FSE

Na platformie Crowdway.pl wystartowała kampania crowdfundingowa elektrycznego samochodu dostawczego FSE M. Celem jest uzbieranie 1 mln zł.

Pojazd z e-napędem, ładowaniem automatycznym i panelami słonecznymi miał premierę w październiku br. Spółka FSE z Bielska-Białej zaprojektowała i wyposażyła auto w elektromobilną technologię w ramach programu NCBiR – INNOMOTO. Teraz zbiera pieniądze na jego promocję. W kolejnych rundach finansowania FSE będzie ubiegać się o budżet na budowę linii montażowej w Polsce. Zapowiada też debiut na giełdzie w ciągu 3 lat.

Nasz pojazd jest technologicznie gotowy do startu. Przed nami jego promocja i przygotowanie produkcji seryjnej. Dlatego zdecydowaliśmy się na kampanię crowdfundingową, która ma wspierać pierwszy z tych celów.

prezes zarządu FSE Holding SA - Thomas Hajek

 

Minimalna wartość inwestycji w FSE Holding w ramach zbiórki to 400 zł. Obok praw do dywidendy, którą spółka planuje wypłacać inwestorom po zakończeniu roku obrotowego 2022, FSE przygotowało także pakiety benefitów crowdfundingowych, od eko-gadżetów, przez wyjazdy samochodem osobowym FSE 01, po zaproszenia VIP na otwarcie fabryki i sesje biznesowe z założycielem spółki.

Jazda w trybie EKO

Według KPMG, dla prawie połowy respondentów wsparcie finansowe na zakup aut elektrycznych będzie znaczącym bodźcem do jego nabycia. 5 listopada br. ministrowie energii i rozwoju podpisali rozporządzenie w sprawie dopłat dla osób fizycznych do zakupu pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym, w tym także aut elektrycznych. Poinformowano również, że bliskie ukończenia są akty wykonawcze dotyczące dopłat dla przedsiębiorców.

Branżą przodującą w zakupach aut elektrycznych są firmy carsharingowe. Widzimy zielone światło dla rozwoju ekologicznych pojazdów dla logistyki. Uważam, że nasz FSE M otworzy drzwi dla tego segmentu. Fundusz Niskoemisyjnego Transportu jest dla nas dużą szansą na prężny skok w komercjalizacji projektu.

- Thomas Hajek

FSE M to początek drogi

Pojazd FSE M będzie oferowany w czterech różnych rozmiarach, z przestrzenią ładunkową od 3,4 m3 do 4,6 m3 i ładownością do 600 kg. Niedługo gama elektrycznych samochodów dostawczych FSE zostanie poszerzona o modele FSE S i FSE L. Dzięki tej ofercie FSE będzie w stanie zaoferować ponad 10 wersji o ładowności od 200 kg do ponad 1000 kg i pojemności załadunkowej od 1 m3 do 15 m3.

Prawdziwe wyzwania w rozwoju pojazdów e-mobilnych dotyczą złożonego obszaru elementów elektronicznych i elektrycznych, płynnej i wydajnej komunikacji oraz przepływu energii między nimi, a także ich inteligentnej integracji z mechaniczną platformą pojazdu. Dlatego nasz FSE M stworzyliśmy w oparciu o konstrukcję istniejącej już platformy zgodnie z wymaganiami przyszłych klientów, bazując na podstawie przeprowadzonych badań marketingowych Dzięki temu montaż samochodu był szybszy i bardziej efektywny, niż gdyby auto było projektowane zupełnie od nowa. W przyszłości zamierzamy pracować nad konstrukcjami dostawczaków, obejmującymi nie tylko e-mobilność, ale także autorską platformę mechaniczną.

- Thomas Hajek

Ekonomia w parze z ekologią

Strategia rozwoju FSE Holding S.A. zakłada wprowadzenie do 2020 r. do sprzedaży trzech modeli samochodów dostawczych.

Szacujemy, że sprzedaż do roku 2020 wyniesie 2,5 tys. pojazdów, a do 2026 już 15 000 sztuk. W tym czasie spółka planuje osiągnąć przychody roczne w wysokości ponad 2,8 mld zł.

- Thomas Hajek

Rozwój FSE był początkowo finansowany ze środków prywatnych, z kapitałem inwestorów polskich, niemieckich i hiszpańskich. Projekt uzyskał następnie dotację w wysokości 4 mln zł w ramach programu NCBiR – INNOMOTO.

W ramach zbiórki crowdfundingowej chcemy pozyskać milion złotych, a następnie planujemy otwarcie kolejnych rund inwestycyjnych dla większych i instytucjonalnych inwestorów, które umożliwią nam uruchomienie fabryki w Polsce i masowej produkcji. Jeśli sytuacja na rynku finansowym będzie obiecująca, planujemy ubiegać się o wprowadzenie akcji FSE do obrotu na warszawskim parkiecie. Łącznie wartość finansowania naszego projektu szacujemy jeszcze na 25-30 mln zł.

- Thomas Hajek

 

Link do zbiórki crowdfoundingowej znajduje się TUTAJ.

 

FSE to spółka z Bielska-Białej, którą założył Thomas Hajek, menedżer związany z branżą motoryzacyjną od ponad 25 lat, w tym z sektorem e-mobility od 9 lat. Był odpowiedzialny m.in. za stworzenie sieci dealerów FIAT Group w Polsce. Od 6 lat FSE prowadzi działalność badawczo-rozwojową w obszarze pojazdów elektrycznych. Efektem prac inżynierów jest FSE M – w pełni elektryczny, lekki samochód dostawczy w klasie do 3,5 tony, zaprezentowany w październiku br.

 

Źródło: Crowdway

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).