Formuły olejów przekładniowych Castrol ON W2 i W5 zostały specjalnie opracowane, aby zapewnić niskie przewodnictwo elektryczne oraz lepszą ochronę układu. Dzięki temu silnik elektryczny może pracować w niższych temperaturach i osiągać optymalną wydajność. Oba produkty zostały zaprojektowane i dokładnie przetestowane pod kątem przenoszenia wysokich momentów obrotowych generowanych przez silniki pojazdów elektrycznych, nawet przy niskich prędkościach.
Olej przekładniowy Castrol ON W2 został opracowany na potrzeby MG Motor i jest kompatybilny z modelami Marvel R, MG HS Plug-in Hybrid oraz MG ZS EV.
Olej przekładniowy Castrol ON W5 powstał dla BYD i może być stosowany w mokrych silnikach elektrycznych montowanych w sedanie Seal, a także w oczekującym na premierę modelu Seal U DM-I Plug-in Hybrid SUV. Formuła W5 jest również kompatybilna z modelami BYD w napędy elektryczne z suchą przekładnią, w tym Atto 3 i Dolphin.
„Wprowadzenie tych nowych płynów jest zwieńczeniem drobiazgowych badań i współpracy z MG, BYD oraz naszymi dostawcami. Kluczowe znaczenie ma zgodność z szeroką gamą stosowanych w silniku materiałów i podzespołów elektrycznych, co odróżnia je od konwencjonalnych olejów przekładniowych, które mogą powodować korozję i uszkodzenia. Prezentowane dwa nowe oleje przekładniowe Castrol ON wykorzystują nowatorską technologię, która sprawia, że doskonale sprawdzają się w przekładni, chroniąc jednocześnie silnik” – stwierdził Paul Beasley, główny technolog działu rozwoju produktów do układów napędowych i pojazdów elektrycznych na rynek posprzedażowy w Castrol.
W 2022 roku zadebiutowały na rynku Castrol ON EV Transmission Fluid D1 i D2, które są pierwszymi produktami tej marki dedykowanymi do pojazdów elektrycznych w sektorze posprzedażowym. Te w pełni syntetyczne płyny są kompatybilne z licznymi modelami pojazdów elektrycznych, które korzystają z układów napędowych z suchymi przekładniami, zapewniając wysoką ochronę dla kół zębatych oraz łożysk.
Oleje przekładniowe Castrol ON D1 i D2 oferują wszechstronność zastosowań. ON D1 jest przeznaczony do napędów elektrycznych z suchymi przekładniami, używanymi w wielu modelach Hyundai i Kia, takich jak Kona Electric, Soul EV oraz Niro EV. Dodatkowo, można go wykorzystać w GWM ORA 03. Z kolei olej przekładniowy Castrol ON D2 jest dostosowany do większości pojazdów Volkswagena z platformą MEB, w tym takich modeli jak Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5 i ID.Buzz, a także Škoda Enyaq, Cupra Born, Tavascan oraz Audi Q4 e-tron.
Castrol ściśle współpracuje z producentami samochodów nad doskonaleniem technologii olejów do pojazdów elektrycznych. Obecnie trzech na czterech największych producentów samochodów na świecie wykorzystują e-oleje Castrol ON w swoich fabrykach**.
Od sierpnia oleje do mokrych przekładni Castrol ON W2 i W5 są dostępne dla serwisów w 5-litrowych opakowaniach.
* E-oleje Castrol ON pomagają kompatybilnym pojazdom elektrycznym dojechać dalej(1), ładować się szybciej(2) i działać dłużej(3).
(1) W porównaniu z powszechnie dostępnym e-olejem do zalania fabrycznego.
(2) W porównaniu z układem pośredniego chłodzenia akumulatorów.
(3) W porównaniu ze standardowym e-olejem przekładniowym.
** Na podstawie raportu GlobalData dotyczącego 20 producentów OEM o największej sprzedaży (całkowita sprzedaż nowych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych) w 2023 r.
Źródło: Castrol
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?