Są nowe produkty Castrol GTX z normą Renault | MOTOFAKTOR

Są nowe produkty Castrol GTX z normą Renault

Castrol wprowadził nowe środki smarne GTX o niskiej lepkości. Spełniają one normy Renault AN2022 oraz Renault RN17FE. Docelowo mają wydłużać żywotność silników.

Castrol zaprezentował dwie nowe formuły GTX o niskiej lepkości, stworzone specjalnie dla pojazdów marki Renault. Produkty te mają skutecznie utrzymywać czystość silników [1] przez dłuższy czas, jednocześnie przyczyniając się do poprawy efektywności paliwowej. W pełni syntetyczne środki smarne Castrol GTX 0W-16 AN2022 oraz Castrol GTX 0W-20 RN17 FE mają zapewniać optymalne osiągi i pomagać wydłużyć trwałość komponentów, nawet przy niskich temperaturach silnika.

Olej silnikowy Castrol GTX 0W-16 AN2022
Olej silnikowy Castrol GTX 0W-16 AN2022

Castrol GTX 0W-16 AN2022 został stworzony z myślą o spełnieniu standardów Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi oraz wymogów Renault AN2022 i specyfikacji API SP. Nowy olej jest przeznaczony do samochodów z silnikami benzynowymi, które spełniają normę Euro 7 i są produkowane od 2022 roku (z wyjątkiem modeli RS i Alpine). Ma efektywnie zapobiegać gromadzeniu się szlamu i utrzymuje tłoki w czystości, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia oleju.

Silniki kompatybilne z Castrol GTX 0W-16 AN2022 to m.in. 1.2 TCe Mild Hybrid1.2 TCe E-TECH Full Hybrid montowane w nowym Renault Austral [2].

Euro 7 – kluczowe warunki wykonalności nowej normy

Olej silnikowy Castrol GTX 0W-20 RN17 FE
Olej silnikowy Castrol GTX 0W-20 RN17 FE

Castrol GTX 0W-20 RN17 FE spełnia wymagania specyfikacji C5 Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) i uzyskał akceptację według standardu Renault RN17FE. Ten środek smarny jest przeznaczony do wybranych modeli pojazdów marki Renault i Dacia, wyposażonych w silniki benzynowe oraz wysokoprężne, które weszły na rynek od 2018 roku (z wyjątkiem wersji RS i Alpine). Ważne jest, aby pamiętać, że norma RN17FE nie jest zgodna z żadną wcześniejszą normą Renault, taką jak RN0700, RN0710, RN0720, RN17 czy RN17 RSA.

Silniki kompatybilne z Castrol GTX 0W-20 RN17 FE to m.in. 1.0 TCe montowany w pojazdach Renault Clio V, Dacia Sandero II, JoggerDuster II, 1.3 TCe montowany w Renault Clio V, Arkana, AustralKadjar oraz 1.5 Blue dCi montowany w Renault Captur II, Megane IV i Dacia Duster II[2]. Nowy środek smarny Castrol jest również kompatybilny z silnikiem 1.3 DIG-T MHEV montowanym w Nissanie Qashqai[2].

W silnikach może dochodzić do tworzenia się szlamu, gdy wysoka temperatura prowadzi do degradacji oleju, co skutkuje jego połączeniem z cząstkami zanieczyszczeń, wodą oraz niespalonym paliwem. Żaden silnik, nawet ten najnowocześniejszy, nie jest wolny od szkodliwego wpływu szlamu silnikowego.

Castrol GTX oferuje formułę „3X Clean”, stworzoną w celu eliminowania szkodliwego szlamu, kontrolowania obecności cząstek stałych oraz zapobiegania ich osadzaniu się, a także oczyszczania silnika podczas wymiany oleju. Dzięki technologii 3X Clean, Castrol GTX ma zapewniać o 35%[1] lepszą czystość silnika w porównaniu do standardów branżowych.

Castrol GTX 0W-16 AN2022 będzie dostępny w opakowaniach o pojemności 1 i 5 litrów, natomiast Castrol GTX 0W-20 RN17 FE w wersjach 1, 5, 60 oraz 208 litrów. Wszystkie te produkty mają trafić do sprzedaży w lipcu br.

Więcej informacji o olejach silnikowych Castrol GTX można znaleźć TUTAJ.

Źródło: Castrol

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).