Sachs Race Challenge 2014: znamy już plan akcji! | MOTOFAKTOR

Sachs Race Challenge 2014: znamy już plan akcji!

Mniej uczestników, ale więcej atrakcji - tak w jednym zdaniu można zapowiedzieć drugą odsłonę jednej z największych akcji promocyjnych w naszej branży.

Sukces Sachs Roadshow 2013 przerósł oczekiwania organizatorów, czyli polskiego oddziału firmy ZF Friedrichshafen. Rynek oczekiwał powtórki, a poprzeczka została ustawiona wysoko.

Chcieliśmy rozwinąć nasz pomysł, ponieważ zrobienie drugi raz tego samego byłoby po prostu krokiem wstecz. Długo zastanawialiśmy się, co można było w naszej koncepcji poprawić tak, by zaproponować naszym klientom coś ciekawszego i odnieść jeszcze większy sukces.

dyrektor polskiego przedstawicielstwa ZF - Peter Rothenhöfer

 

Tym razem tematem przewodnim spotkań będzie rallycross, czyli forma wyścigów samochodowych rozgrywanych na specjalnym torze o zróżnicowanej nawierzchni (częściowo szutrowej). Uczestnicy Sachs Race Challenge 2014 wezmą udział najpierw w treningu jazdy, a potem kwalifikacje wyłonią najlepszych, którzy zmierzą się ze sobą w finałowym wyścigu o nagrody.

Bardzo poważnie potraktowaliśmy kwestie bezpieczeństwa, by umożliwić jednoczesny wyjazd na tor kilku samochodów. W takich warunkach może dość do drobnych kolizji, ale nasze samochody będą przygotowane tak, by zagwarantować bezpieczeństwo ich kierowcom. To nie było proste, tu naprawdę nie wystarczy posadzić kogoś za kierownicą i powiedzieć: jedź!

- Peter Rothenhöfer

 

Takie atrakcje będą jednak dostępne dla mniejszej niż przed rokiem liczby uczestników. Organizatorzy zaplanowali 12 jednodniowych eventów:

 

  • 22 – 24 maja we Wrocławiu (Tor Rakietowa)
  • 29 – 31 maja w Debrznie, k. Człuchowa (Rallyland)
  • 5-7 czerwca w Słomczynie, k. Grójca (Tor Słomczyn)
  • 12-14 czerwca w Słomczynie, k. Grójca (Tor Słomczyn)

 

Każdego dnia dla uczestnikow zarezerwowanych jest 100 miejsc, co oznacza, że w Sachs Race Challenge 2014 weźmie udział maksymalnie 1200 osób, podczas gdy rok temu uczestników było 2328.

W ubiegłym roku nie wszyscy zaproszeni przez nas goście przyjechali na Sachs Roadshow, dlatego tym razem organizujemy bardziej ekskluzywne wydarzenie.

- Peter Rothenhöfer

 

Nie bez znaczenia jest też budżet organizatorów. Sachs Roadshow kosztowało ok. 700 euro w przeliczeniu na jednego uczestnika, a w przypadku Sachs Race Challenge każdy z eventów będzie dłuższy, a program bogatszy.

 

Co czeka na uczestników? Poza rywalizacją na torze rallycrossowym odbędą się szkolenia techniczne, prowadzone przez specjalistów ZF, na temat układów kierowniczych i systemów hybrydowych. Odrębnym tematem szkoleń będą kwestie postępowań reklamacyjnych, czyli jak rozmawiać z klientem by nieprzyjemną sytuację przekuć w sukces warsztatu.

Podobnie jak w ubiegłym roku, zorganizujemy jazdy próbne, które pokażą jak na bezpieczeństwo jazdy wpływa uszkodzenie amortyzatorów - tym razem przednich.

ZF - Monika Chomicka

 

Dla przedstawicieli warsztatów ciężarowych specjalną atrakcją będzie spotkanie z Grzegorzem Baranem, który ośmiokrotnie startował w rajdzie Dakar za kierownicą ciężarówki. W Słomczynie zostanie zbudowany specjalny tor offroadowy.

Będzie można tam pokazać jak działa ciężarówka rajdowa MAN, jak funkcjonują jej poszczególne elementy i jak taki 10-tonowy pojazd skacze.

- Grzegorz Baran

 

Zapisy do udziału w Sachs Race Challenge ruszyły już w grudniu 2013 roku. Do udziału zakwalifikują się przedstawiciele tych warsztatów, którzy wezmą udział w rozpoczętej 2 stycznia 2014 akcji zakupowej.

 

Promocja jest realizowana we współpracy z Inter CarsInter-TeamMoto-ProfilAuto Partner SA i Gordon. Umowny termin zakończenia to 10 maja 2014 roku, ale każdy z dystrybutorów ustala datę końcową indywidualnie.

Specjalnie dla Motofaktor.pl

Peter Rothenhöfer, dyrektor ZF Friedrichshafen AG S.A. w Polsce

 

Organizując Sachs Roadshow 2013 poprosiliśmy uczestników o ocenę naszych eventów. Zdecydowanie najwyżej oceniony został pokaz jazdy samochodem z uszkodzonymi amortyzatorami. Wielu mechaników mogło się przekonać, że nawet jeśli cały samochód jest sprawny, a nie działają „tylko” tylne amortyzatory – to droga zatrzymania auta będzie o wiele dłuższa. To jest przecież informacja w kółko powtarzana na szkoleniach, podczas których pokazuje się prezentacje z ładnie zrobionymi slajdami, ale dopiero praktyczny test uświadamia skalę problemu.

 

Najniższe oceny zebrało szkolenie sprzedażowe, gdzie pokazywaliśmy jak właściwie obsługiwać klienta warsztatu. Ale nie znaczy to, że oceniono je negatywne. W specjalnej ankiecie, którą wypełniali uczestnicy, można było wystawić ocenę od 1 do 6+. Pokaz jazdy z uszkodzonym amortyzatorem uzyskał maksymalną ocenę, podczas gdy szkolenie sprzedażowe – 4,5. Wyciągamy wnioski, w tym roku będziemy mieć ciekawszą propozycję.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).