Naszą ambicją jest pozostanie liderem w dziedzinie elektryfikacji pojazdów ciężarowych, a także wzmacnianie naszej pozycji w zakresie pojazdów autonomicznych. Będzie to wymagało znacznych inwestycji, aby pozostać na czele zmiany. Dlatego oceniamy i badamy możliwość zbudowania toru testowego dostosowanego do pojazdów przyszłości – mówi Anders Williamsson, dyrektor ds. działalności przemysłowej w Scania.
Firma ukończyła niedawno nową odlewnię, trwają też prace nad nowym budynkiem do montażu akumulatorów, oba obiekty znajdują się w Södertälje. Wartość nowego toru testowego, a także rozbudowy już istniejących, to ok. około 975 mln koron szwedzkich.
Nadal inwestujemy lokalnie w Södertälje, aby być blisko całego łańcucha produkcji, rozwoju i testowania. Jest to kluczowe dla Scania, ale także ważne dla klastra pojazdów w regionie Sztokholmu i zdolności Szwecji do objęcia roli lidera w rozwoju zrównoważonych rozwiązań transportowych – mówi Anders Williamsson.
Jeśli wniosek Scania do rady administracyjnej hrabstwa (Länsstyrelsen) zostanie przyjęty, firma planuje rozpoczęcie prac jeszcze w 2022 r. Mają one potrwać co najmniej do 2026 r.
Źródło: Scania